Southern Cross vol liderar el viatge de luxe a l'Estat
El majorista català reforça l'oficina de Madrid per reivindicar l'espai que han deixat operadors en retrocés
Southern Cross, el majorista de viatges especialitzats de gamma alta, ha incorporat a la seva oficina de Madrid cinc extreballadors de Nobeltours que havien estat acomiadats pels greus problemes que afronta l'operadora. L'objectiu és quedar-se la porció del viatge de luxe, un 20% del negoci total de Nobeltours, i prendre una bona posició per liderar el mercat espanyol d'aquest producte a mitjà termini. Actualment Southern Cross està entre els quatre majoristes especialitzats a l'Estat espanyol i opera bàsicament des de Barcelona. Fins ara, a Madrid només hi tenien un treballador. Segurament el negoci nou obligarà a reforçar la part comercial i de reserves.
En els viatges a mida i d'alta gamma no han notat tant la crisi com en el producte estàndard, i han continuat creixent els últims anys, segons explica Francesc Escánez, que és director general de Southern Cross i també de Viatges Atlàntida, una cadena minorista. Són els dos pilars de l'empresa que diversos professionals de la intermediació turística van crear fa nou anys a Barcelona. Amb l'última obertura d'una oficina l'any passat, Viatges Atlàntida ja en té tres a Barcelona i una a Sabadell, i estan a l'expectativa de les oportunitats del mercat per ampliar la xarxa, tot i que Escánez s'inclina per una quarta oficina a la capital catalana.
Dos anys després de la creació de l'agència, van crear la firma majorista per tal de donar servei a les oficines pròpies, però també per proveir les agències especialitzades en aquest tipus de viatges de tot l'Estat. Es calcula que entre les més de 7.000 agències de viatges emissores que hi ha a l'Estat espanyol, només cap a 300 es dediquen a aquest segment de l'alta gamma i producte a mida.
Amb una oferta basada en un “servei personal d'alta qualitat”, segons Escánez, la firma catalana ha protagonitzat un fort creixement en relació amb el sector de la intermediació general que, castigat per internet i altres factors, s'ha hagut de redimensionar a la baixa.
En aquests moments, l'empresa ha donat feina a 57 persones i factura uns 25 milions d'euros (un 20% més que l'any passat). D'aquests, 20 treballadors i 10 milions d'euros corresponen a la firma majorista Southern Cross. “Amb l'aposta que hem fet és d'esperar que d'aquí a dos anys les vendes majoristes superin les minoristes”, diu el director general.
GRAN VIATGE.
En total, i des de la part minorista, cada any gestionen les vacances d'unes 10.000 persones. És tracta sobretot de professionals liberals, empresaris i directius d'empresa d'un nivell econòmic alt que viatgen principalment en parella i que aprofiten el període de vacances d'estiu, de Setmana Santa i, en menys mesura, el Nadal.
És un col·lectiu exigent en el servei que contracta i ho és més per la crisi. En els últims anys, ha canviat la manera de fer les reserves: “Abans es preparaven amb molta antelació, ara sovint s'improvisa en l'últim moment”, diu Escánez. A Viatges Atlàntida estan entre les deu primeres agències catalanes d'aquest segment i aspiren a ser-ne de les tres primeres.
Facturació
25 M€
Treballadors
57
Any de fundació
2002