Emprenedors

Endevina què s'amaga rere la foto

Quatre emprenedors del Vendrell creen Image Quiz, un joc per a dispositius mòbils que ha aconseguit milers de descàrregues

En els jocs, no calen grans inversions i competeixes de tu a tu amb els grans

El que es veu no sempre correspon a la realitat. La imatge d'una superfície irisada de color blavós pot amagar moltes coses, que el nostre cervell explora en els seus registres fins a aconseguir identificar-la. Jugar entrena la memòria visual i estimula l'aprenentatge, en un procés en què el cervell acaba concloent que aquella imatge és el llom d'una sardina.

Aliats amb aquest mecanisme tan bàsic i divertit, quatre emprenedors del Vendrell han creat Image Quiz. És un joc per al sistema operatiu de dispositius mòbils Android. Segueix l'estil dels jocs de la família Logo Quiz, basats a respondre a preguntes i que ha aconseguit uns 25 milions de descàrregues en un sol any als Estats Units.

Image Quiz, posat al mercat el maig passat, va tenir 30.000 descàrregues en una setmana, sobretot provinents d'usuaris nord-americans. Una fita remarcable i plena de promeses en un mercat tan competitiu.“Creiem que un dels factors de l'èxit és que exercites el cervell sense haver de pensar. Et desafies a tu mateix”, explica Àngel Fulquet, el promotor del joc.

senzill i complicat.

La mecànica és volgudament senzilla a l'inici: cal endevinar quin producte s'oculta darrere una imatge de la qual sols ens mostren un bocí. A Image Quiz hi ha categories de fotografies d'aliments, animals, transports i esports, amb 24 nivells de dificultats per a cada tema. L'usuari ha de trobar la resposta en un temps determinat, desbloquejant pantalles negres, i guanyant en cada paraula encertada estrelles que el fan pujar de nivell. Una característica important és que es juga des de les mateixes funcions de l'aparell del telèfon, fet qui li confereix dinamisme. Jordi Constantí, un dels creadors, explica: “Si sols fos encertar fotografies seria massa senzill. Per això li vam afegir nivells, que compliquen posar noms a la imatge i diferents filtres fins a fer-lo prou atractiu.”

Image Quiz és el primer producte de Vianvi Mobile, que Constantí i Fulquet han desenvolupat tecnològicament en associació amb Víctor Cebollada i Baldiri Casella. La inversió inicial va ser de 100 euros, i fins ara estan satisfets del resultat. “El que hem dedicat són moltes hores a desenvolupar-lo i jugar-hi per detectar errors i aplicar millores”, explica Constantí. El primer cap de setmana d'estrena, Android ja els va destacar com a novetat. Softònic el ha publicitat i asseguren que Messenger ha usat el seu sistema de quadrats negres en un joc sobre sèries de televisió. “Lamentablement, les idees no es poden patentar...”

Aquests emprenedors busquen inversors que els permetin incrementar-ne la difusió. “Ara és com tenir un Ferrari i ser en una illa deserta”, afirmen. Image Quiz encara no és un joc que els aporti beneficis. La descàrrega és gratuïta, i els ingressos provenen de la publicitat. Abans d'acabar l'any, posaran en marxa la compra de paquets d'estrelles, que donaran accés a diferents nivells del joc alhora que eliminarà la publicitat als usuaris.

A Image Quiz es pot jugar en anglès i espanyol. “Des del primer moment ens hem dirigit al mercat internacional. Però la intenció és fer-ne la versió catalana.” La majoria de descàrregues, un 25% del total, provenen de dispositius mòbils dels Estats Units. Els altres clients destacats són Rússia, la Gran Bretanya i el Brasil, però en el mateix nivell d'usuaris de l'Estat espanyol, un 5% de quota. Les descàrregues femenines superen les dels homes. “El vessant de l'aprenentatge és fonamental a Image Quiz. Per exemple, perquè la canalla aprengui anglès de forma divertida”, diu Fulquet.

Les bones crítiques dels blogs especialitzats esperonen Vianvi Mobile a entrar de ple en el sector dels jocs. “Ens agradaria poder-nos-hi dedicar. No calen grans inversions, et dirigeixes a un mercat global i competeixes de tu a tu amb les grans empreses”, explica Baldiri Casellas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Endevina què s'amaga rere la foto

Publicat a