El grup Áreas inverteix 110 milions als estats de Maryland i Florida
El grup de serveis al viatger amb seu a Barcelona es focalitza pel seu gran potencial en el mercat dels EUA, on ja té 133 establiments.
Després de l'estiu hem notat una certa recuperació a Espanya
Áreas, el grup de serveis al viatger més important de l'Estat espanyol, ha posat la velocitat de creuer al mercat nord-americà per compensar la frenada en el consum intern els darrers anys per culpa de la crisi. Així, el grup, amb seu a Barcelona, ha anunciat un paquet d'inversions als EUA que només als estats de Maryland i Florida ja suposa més de 110 milions d'euros. La companyia, nascuda el 1968, va facturar 641 milions d'euros el darrer exercici i dóna feina a 12.000 empleats.
La darrera operació consisteix a portar la gestió de dues macroàrees de servei a l'estat de Maryland. L'adjudicació generarà un volum de negoci previst superior als 1.200 milions d'euros al llarg dels pròxims 35 anys. “Hem invertit 40 milions d'euros en la modernització dels edificis d'aquestes àrees, i una d'elles serà la més gran del món”, explica Pedro Fontana, president executiu d'Áreas.
Els complexos de Maryland i Chesapeake, situats a l'autopista I95, concretament al tram de més trànsit entre Washington i Nova York, contindran establiments d'ensenyes amb tant d'èxit com Pizza Hut, Dunkin'Donuts o Wendy's.
L'altra gran inversió recent és la de l'autopista de Florida, que té més de 500 quilòmetres. Dues macroàrees tindran una superfície de 4.000 metres quadrats. La resta de complexos en aquestes autopistes de Florida s'acabaran l'any 2015. En total s'haurà invertit més de 70 milions d'euros en 30 nous establiments”, assegura Pedro Fontana.
OPERACIONS EN AEROPORTS.
Però Áreas no només mira als mercats estrangers, que ja representen el 40% del negoci, sinó que no oblida la presència a l'Estat espanyol. La gran operació de l'empresa líder en restauració, retail i serveis integrals al viatger gestionarà l'activitat de 47 locals de restauració a l'aeroport de Madrid-Barajas durant els pròxims 10 anys. L'empresa presidida per Pedro Fontana -que fa un any que ocupa el càrrec després de formar-ne part durant 14 anys com a vocal - injectarà 25 milions d'euros per condicionar els establiments que suposaran 17.270 metres quadrats a l'aeroport madrileny.
Els establiments en els aeroports representen el 52% del negoci. La resta es reparteix en autopistes i autovies (31%) i ferrocarrils (17).
La companyia també participa en altres sectors de negoci desvinculats dels de mobilitat.
En aquest sentit, s'ha adjudicat recentment la gestió de 18 nous locals als recintes de Fira de Barcelona a Montjuïc i Gran Via. Aquests espais, sumats als 24 que Áreas ja gestionava al complex firal català, preveuen facturar 6 milions d'euros en els pròxim tres anys.
Amb una facturació de 641 milions d'euros el darrer exercici i amb una plantilla de 12.000 empleats, Áreas està participada pel grup francès Elior (62%), EMESA, liderada per Emili Quatrecasas (38%), que és el president del Consell d'Administració d'Áreas.
Pel que fa a les marques de la companyia, a escala internacional, Áreas en gestiona més d'un centenar, entre marques pròpies, franquícies o cobranding. D'aquest centenar, aproximadament el 50% són pròpies, com La Pausa, Deli&Cia, Caffriccio, News&Books, Sibarium, Eating Point, Natural Break o Divers, i l'altre 50% són marques franquiciades de molt renom com ara Starbucks, Burger King, Adidas, Adolfo Domínguez, Subway o Lavazza, i, finalment, altres es desenvolupen en la forma cobranding juntament amb grans ensenyes especialitzades, com és el cas de Sports Bar de la mà de Mahou, La Yoghourteria amb Danone, La Bellota, Espace Evian o Carling Pub.
El grup Áreas inverteix 110 milions als estats de Maryland i Florida