Atencions per sentir-se com a casa
Els apartaments de Home to Home són una oferta ben valorada a la capital catalana
Els clients tenen un assistent personal que resol tots els seus dubtes i està al seu servei les 24 hores
Canviar la fredor d'una habitació d'hotel per un espai més acollidor on el client que s'hi allotja es pugui trobar com a casa. Així és com Albert Guasch es va plantejar buscar un forat en el mercat d'allotjaments turístics a Barcelona, una ciutat molt ben dotada però on, segons ell, encara quedava un buit en el mercat que es podia explotar. Així és com va néixer Home to Home Barcelona, un edifici d'apartaments turístics enfocats als clients que viatgen per negocis però que també pot oferir una bona alternativa als hotels de luxe al turisme familiar que no vol sentir-se restringit entre les quatre parets d'una habitació.
L'edifici està situat a pocs metres de la plaça Espanya, una ubicació molt bona per als clients que es desplacen a la ciutat per acudir a congressos i fer negocis per la proximitat amb les instal·lacions de la Fira de Barcelona. Albert Guasch, l'artífex de la idea, va partir de zero quan va trobar el solar que va creure que era l'emplaçament ideal per tirar endavant el seu projecte d'emprenedoria. Des de l'inici de les obres fins a l'acabament de l'edifici van passar tan sols vuit mesos. “Vam treballar sense descans fins a tenir-ho tot enllestit”, explica.
Home to Home va començar a funcionar l'estiu passat i en pocs mesos ha aconseguit fer-se un forat entre l'oferta turística més ben valorada de l'Estat. Aquest bloc d'apartaments ocupa el primer lloc dels més ben valorats de Barcelona, que té una oferta de més de 1.800 establiments, al portal de reserves Booking.es entre les ofertes que tenen més de cinquanta opinions, i és també el més ben valorat al conjunt de Catalunya i a les cinc ciutats més importants de l'Estat, al davant d'hotels de luxe amb moltes més prestacions.
Clients que són amics. La clau de l'èxit, segons el seu artífex, és el servei que Home to Home dóna als hostes, que resumeix molt bé el seu eslògan Vine com a hoste, marxa com a amic. La personalització i els petits detalls són una constant d'aquest negoci, que té sis apartaments i una capacitat màxima de 27 persones. Quan arriba un client, se li assigna un assistent personal que li explica tots els detalls de l'apartament i tot allò que pot trobar a Barcelona que li pugui interessar. “És molt més complet que la informació que es dóna en el moment de registrar-se en un hotel”, assegura Guasch, que, a més, fa una visita personal a tots els hostes quan ja fa uns quants dies que hi són per assegurar-se que tot és correcte. L'assistent personal està també a la seva disposició les 24 hores del dia per tot allò que puguin necessitar i per aconseguir que se sentin com a casa. “La gent agraeix molt aquest servei i quan marxen ens ho diuen”, diu satisfet el responsable de Home to Home Barcelona. Però, per ell, la millor manera de constatar aquesta satisfacció és que els clients tornin a reservar la propera vegada que visiten Barcelona. “Tenim clients que eren usuaris d'hotels de luxe i que, des que ens han provat, repeteixen amb nosaltres”, explica.
La majoria dels usuaris durant la temporada de fires i congressos acostumen a ser professionals procedents de l'Estat i de llocs com ara França, Anglaterra, els països nòrdics i Rússia. En època de vacances, els clients són tots internacionals. Home to Home ofereix la possibilitat de llogar l'edifici sencer a empreses que necessiten desplaçar treballadors per congressos i reunions de treball. De fet, ja hi ha més d'una companyia que confia en els seus serveis i treballen per consolidar aquest tipus de client.
Tot i l'èxit inicial del projecte, que segons el seu responsable dóna una rendibilitat d'un 12%, de moment no està previst ampliar l'oferta. La clau del bon funcionament és també que es tracta d'un edifici petit que es gestiona amb una estructura mínima, formada per tres persones. El que sí que planteja Albert Guasch és exportar la idea a altres ciutats, una iniciativa que veu factible a través de les franquícies. “Ho veiem com una bona opció de turisme urbà”, conclou Guasch.