Habitacions d'hotel per compartir
Hall St vol liderar el negoci de l'allotjament per als participants en grans esdeveniments
La firma ha obert delegació a San Francisco per abordar el mercat global
Hall Street es va fundar a Barcelona fa tres anys i els seus creadors asseguren que la partida de naixement els ha obert portes i els ha fet guanyar moltes simpaties arreu. Tanmateix, ara que ha arribat el moment de globalitzar les aspiracions no han tingut més opció que establir-se a San Francisco, la ciutat trampolí on estan segurs que trobaran l'entorn empresarial i financer adequat per a aquest objectiu. Allà s'ha desplaçat Alfredo Ouro, a qui primer se li va encendre la bombeta de fer Hall Street, quan era investigador d'Esade i estudiava com innovar en el turisme.
La idea consistia a crear un mercat on line de nits d'hotel que donés resposta a algunes de les rigideses que presenta aquest tipus de canal. Concretament, s'ha fet un lloc per a les persones que han comprat nits d'hotel no reemborsables i les volen revendre, i un altre per a aquells que volen compartir habitació en un hotel. Hall Street facilita que aquests usuaris entrin en contacte i en garanteix la transacció. En el cas de les revendes de les habitacions, és el venedor qui fixa el preu que, lògicament, ha de ser més barat que la tarifa de l'establiment. Hall Street cobra una quantitat fixa per cada operació.
El projecte va engrescar Toni Rodríguez, enginyer informàtic, que s'hi va sumar. Avui són cinc socis: a més d'Ouro i Rodríguez també són Chris Bates, director d'operacions, Pedro Espín, cap de màrqueting, i Pere Sanz, responsable de finances. I tenen cinc persones en plantilla.
Després de tres anys de rodatge han integrat uns 150.000 hotels -principalment d'Espanya i el Regne Unit-, i malgrat la seva especialització, la major part del negoci prové de la intermediació hotelera més clàssica. Ara bé, els responsables de Hall Street tenen clar que no poden ni volen competir amb les grans firmes del sector que despleguen una capacitat aclaparadora de posicionar-se als principals cercadors d'internet. “Una star-up com la nostra tindria molt difícil fer-se un espai si el que pretenguéssim és replicar el mateix negoci”, explica Toni Rodríguez.
Més enllà de destinacions.
És un públic amb unes necessitats concretes, que pot estar més obert a compartir habitació d'hotel, si bé ara troba en altres propostes d'allotjament una oferta més flexible i que els resulta més propera. “El nostre objectiu és fer més adaptable el producte hoteler i que sigui cool. La qualitat de servei i la seguretat que proporciona un hotel no és comparable amb les que tenen altres opcions que hi ha al mercat i que ara arrosseguen aquesta gent”, assegura Rodríguez.
La fita en l'horitzó que s'han marcat els socis de Hall Street és aconsegueix crear i liderar aquest mercat de serveis de suport als grans esdeveniments a escala global. El pas següent és no només vendre nits d'hotel i proporcionar altres productes que necessita satisfer la gent que es mou al voltant dels grans esdeveniments: entrades, restaurants, etcètera.
L'ambició global els ha portat a obrir delegació a San Francisco, perquè pensen que si són capaços de conquerir el mercat dels Estats Units, tindran més fàcil abordar la resta del món, que no si ho fan des d'Europa. “Hi ha pocs exemples de firmes tecnològiques que hagin tingut èxit global sortint del vell continent”, reconeix Toni Rodríguez. A més quan optin per iniciar una ronda de finançament (no és una urgència però si un objectiu a mitjà termini) també poden trobar més múscul als EUA.
Canvi de domicili.
Habitacions d'hotel per compartir