De turisme als 90 anys
BGB oferirà un circuit pensat per als visitants d'edat molt avançada, que cada cop són més
Els anys van limitant la mobilitat de les persones, van deteriorant el seu cervell i reduint les altres facultats físiques però no les ganes de viatjar. De fet, cada cop hi ha més turistes que tenen cap a noranta anys que visiten la ciutat de Barcelona a l'inici o al final d'un creuer. El fet no ha passat desapercebut a Barcelona Guide Bureau (BGB), una operadora de turisme catalana que ha posat fil a l'agulla per treure al mercat un producte específic per als visitants d'aquestes edats.
La idea va sorgir després de constatar que una part gens menyspreable i creixent dels clients dels seus circuits turístics privats per Barcelona eren persones -sobretot nord-americans i asiàtics- d'una edat molt avançada i amb greus problemes de mobilitat. “Són ancians dinàmics, que han viatjat tota la vida i es resisteixen a deixar de fer-ho malgrat que tenen dificultats per desplaçar-se”, explica Joan Callís, director general de BGB.
De moment han seleccionat les persones adequades per oferir aquest servei de guia per la ciutat i estan treballant en un itinerari alternatiu, transport i serveis complementaris com ara el restaurant adequat per a aquest client. Esperen que sigui una de les novetats del proper any.
BGB va començar a funcionar el 1990 com una cooperativa fundada per vuit guies habilitats, amb l'objectiu de potenciar i donar cobertura a la seva activitat de suport als visitants de la Barcelona preolímpica. L'evolució de la firma ha estat paral·lela a la de la ciutat –“creixement constant i sense grans daltabaixos”- i el 2003 van decidir donar-se d'alta com a agència de viatges i organitzar circuits turístics. El 85% dels 3 milions d'euros que preveu facturar BGB aquest any provenen d'aquesta línia de negoci: en concret, el 45% ve de les visites privades, orientades a grups d'un poder adquisitiu més elevat i fetes a mida del client, i el 40%, de les visites regulars diàries, més assequibles i que tenen una hora i lloc de sortida. “Són productes pensats per a persones que tenen poc temps i necessiten veure el més essencial de la ciutat”, diu Callís.
L'activitat més bàsica i tradicional de guia turístic avui dia només representa el 15% de les vendes però és la més segura i proporciona estabilitat als comptes, per això aspiren a fer-la créixer fins al 25% del total. En aquests moments, guies de BGB treballen a la Sagrada Família i al Palau de la Música. Estan negociant perquè ho facin en alguna altra icona de la ciutat.
VISITES als barriS.
Les rutes dels barris encaixen en la idea de turisme responsable i sostenible que defensa BGB. Acaben de fer l'auditoria interna per aconseguir el certificat de Biosphere Responsible Tourism i ben aviat es convertiran en el primer operador a tot el món amb aquest segell que reconeix qui minimitza l'impacte mediambiental i cultural del turisme.
Turistes de 90 anys