Empreses

Solostocks preveu multiplicar per deu les seves vendes en només tres anys

L'empresa confia en l'augment de la penetració d'internet i els telèfons intel·ligents per fer créixer la seva activitat. Busca introduir eines intel·ligents

Brasil és el segon mercat després de l'espanyol i creix a un ritme del 400% anual

Solostocks va néixer l'any 2000, en plena bombolla dels negocis d'internet, de la mà del grup Intercom, que el va incubar, ajudar a créixer i ara prepara la seva sortida i, per això, busca comprador. El pas dels anys ha demostrat que el negoci que proposava no era flor d'un dia, sinó que estava fonamentat. L'empresa s'ha consolidat i fins i tot ha evolucionat i ampliat l'activitat. Si inicialment es va plantejar com a una plataforma a través de la qual les empreses poguessin donar sortida als seus estocs, passat el temps s'ha vist que no es fa servir només per als estocs, sinó que es ven tot tipus de producte per a professionals i empreses i, fonamentalment, es tracta de producte nou.

Avui dia, Solostocks és present a 11 països, a més de l'Estat espanyol, i factura 2,2 milions (amb un 45% de creixement respecte de 2012). El director general, Luis Carbajo, posa en relleu el fet que aquests bons resultats s'hagin aconseguit en plena crisi econòmica, una situació que estan patint molt els principals clients de l'empresa, les pimes. Segons Carbajo, Solostocks ha pogut créixer malgrat el context de crisi perquè s'ha focalitzat en l'atenció a l'usuari, el nombre s'ha incrementat i es fan més transaccions.

Solostocks funciona amb un model conegut com a freemium (per la contracció de les paraules angleses free i premium). Això significa que ofereix uns serveis gratuïts -qualsevol que vulgui vendre algun producte a l'engròs per a empreses i professionals pot publicitar-ho-, però també altres amb cost -fonamentalment, es paga pel posicionament dels anuncis a la pàgina-. Carbajo afirma que, malgrat que encara es prefereix no pagar perquè relaciona internet amb una cosa gratuïta, cada cop hi ha més venedors que opten per l'opció premium, conscients, segons diu, que un bon posicionament els pot ajudar molt amb vista a la venda.

Perspectives.

Precisament aquest canvi d'actitud és un dels fenòmens que porta el director general a aventurar-se a parlar d'unes vendes que es multiplicaran per deu en els tres o quatre anys vinents. Segons explica, ara hi ha 20.000 venedors, dels quals 2.000 tenen una tarifa premium. “Si aconseguim que tots paguin, ja tindríem aquest resultat”, diu. Més enllà d'això, també apunta altres factors que juguen a favor del creixement de Solostocks, com ara les previsions de penetració d'internet i mòbils intel·ligents, i el canvi de xip de les marques respecte als canals de distribució. En aquest sentit, assegura que cada cop són més les empreses que s'adonen que internet pot oferir moltes eines per aconseguir noves vendes.

Per la part de l'empresa, continua Carbajo, pot portar a terme moltes millores en aspectes relacionats amb la intel·ligència artificial. Per exemple, explica, Solostocks vol tenir eines que li permetin oferir productes en funció del negoci d'un comprador o de les adquisicions que ha fet anteriorment.

El perfil dels venedors presents a la plataforma no és gaire definit pel que fa a sectors, però són fonamentalment petites i fins i tot microempreses. Per a moltes, Solostocks també representa una oportunitat per començar a exportar. “Sense necessitat de fer un estudi de mercat i amb una inversió limitada, poden testar un mercat”, comenta el director general.

Amb tot, Carbajo assegura que encara hi ha molt camí per recórrer a l'Estat espanyol, on es pot assolir un increment de l'activitat important. Ara mateix, Solostocks disposa d'un catàleg a l'Estat espanyol d'un milió de productes, després d'haver crescut un 50% en poc més d'un any. A més, te´uns 15.000 proveïdors i 2,5 milions de visites mensuals.

Després de l'Estat espanyol, i a molta distància, el segon mercat més important per a l'empresa és el Brasil. Allà s'ha aconseguit un creixement molt ràpid en poc temps -les vendes s'han incrementat un 400% entre 2012 i 2013-. “I aquest any anem pel mateix camí”, afirma Carbajo.

Per darrere se situen França, un mercat molt proper, i Mèxic, que, malgrat tot, encara és una “incògnita”, segons el màxim directiu de l'empresa.

El grup Intercom va llançar el projecte l'any 2000. En veure que funcionava, hi va donar un impuls per internacionalitzar-lo. Ara es comença a plantejar la venda, tot i que sense un termini definit.
Facturació
2,2 M€
Treballadors
45
Any de fundació
2000


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Solostocks preveu multiplicar per deu les seves vendes en només tres anys