L'aposta es fa xarxa social amb Dareyoo
Els fundadors de la plataforma de juguesques preveuen arribar a un volum d'usuaris de 60.000 persones en el primer any d'existència
De Twitter, Facebook o Whatsapp hem agafat el que funciona i creiem que encaixa
Segons els seus impulsors, darrere Dareyoo hi ha un cas paradigmàtic d'emprenedoria. Un noi amb una idea -crear una plataforma on traslladar les apostes que tradicionalment s'havien fet al bar- li explica la idea a un amic, que l'anima a tirar-la endavant i s'ofereix a acompanyar-lo. Els dos, amb formació en informàtica i en màrqueting respectivament, i sense res més que una idea sota el braç, emprenen el camí per desenvolupar el projecte des de zero. Aquest és l'inici de la història de Dareyoo, que arriba ara a un punt crucial amb l'entrada en funcionament de la plataforma.
D'aquests primers passos, el més important, segons els dos nois, Eric Marcos i Josep Comas, es va donar quan, en una xerrada sobre emprenedoria on participaven com a oients i arran d'una pregunta que van fer, un altre dels assistents a l'acte es va interessar pel projecte. Havia estat directiu d'una casa d'apostes online, de manera que coneixia el sector. I, en escoltar la idea, es va decidir a invertir-hi. Però aquest àngel inversor no ha aportat únicament finançament, sinó que també ha ajudat a perfilar el projecte.
Les característiques.
Així, la principal diferència entre el funcionament de Dareyoo i el de les grans cases d'apostes és el fet que, en aquest cas, és el mateix usuari qui defineix l'aposta -tant l'objecte d'aquesta com els temps que es tenen en compte-. També són usuaris els que actuen com a àrbitre. Si dos participants fan una aposta, un tercer ha de determinar qui és el guanyador. Comas explica que han introduït incentius perquè els usuaris vulguin arbitrar, i qui ho faci rebrà una recàrrega gratuïta de monedes. “Per tant, la comunitat s'autogestiona”, conclou Comas.
L'altra diferència amb les cases d'apostes tradicionals és que a Dareyoo no s'aposten diners reals, sinó una moneda virtual anomenada yoo. “A les cases d'apostes, et jugues diners. Això fa que apostis pels diners i no tant pel fet de divertir-te”, afirma Marcos.
A Dareyoo es poden fer apostes públiques, a les quals hi tenen accés tots els usuaris, i privades, quan una persona la dirigeix específicament a algú altre. A més de les apostes, permet també crear i participar en porres. “També volem que hi hagi grups com els de Whatsapp, i que es puguin fer apostes dintre d'aquests”, assegura Comas. “Ens hem guiat pel que existeix a les diferents xarxes socials. I de cadascuna, hem agafat el que veiem que funcionava i que pensàvem que podia encaixar a la nostra plataforma”.
Perspectives.
Davant la prova de foc de l'entrada en funcionament de la plataforma, els fundadors de Dareyoo són optimistes perquè creuen que “el mercat hi és”. Ara els usuaris tenen la darrera paraula.