Emprenedors

Opinions que desencadenen noves vendes

Trustivity permet recollir i publicar els comentaris dels clients de comerços en línia

Abans d'acabar l'any voldríem estar fent feina a altres països de la UE i Sud-amèrica

Un 74% de les persones que compren per internet consulten les opinions o els comentaris d'altres persones. Un 77% d'aquells que compren per aquesta via es declaren influïts per les opinions d'altres. I un 64% creuen que les opinions dels usuaris són la font més fiable d'informació. Ho diuen diferents estudis de mercat sobre el sector del comerç en línia. I ho sap Gerard Cuenca, director general de Trustivity.

Des de la seva consultoria de màrqueting en línia, Cuenca va constatar que les opinions i els comentaris dels clients eren cada vegada més determinants en les decisions dels nous compradors. Per això va decidir crear una eina que recull i mostra l'opinió dels consumidors d'un comerç en línia. Així, Trustivity va ser incubat dintre de la pròpia consultora, desenvolupat i provat durant més d'un any, i llançat al mercat a principis del 2014.

L'eina permet que, cada cop que un comerç fa una venda, Trustivity rebi un avís i el contacte del client. A partir d'aquestes dades, pot enviar un correu electrònic amb un qüestionari als compradors perquè valorin el producte o servei contractat així com l'experiència de compra (l'atenció, l'enviament, etc.). Totes les opinions es publiquen al propi lloc web del comerç. En el cas de les negatives, però, hi ha un procés d'arbitratge privat i, després d'aquest, el client pot rectificar el comentari o, si manté l'opinió, publicar-lo com l'havia escrit originalment.

Particularitats.

Segons Javier Concha, director de màrqueting de Trustivity, la principal diferència amb altres eines que hi ha al mercat és precisament la manera de tractar les opinions negatives. “La competència és més permissiva amb la possibilitat d'eliminar les opinions negatives”, assegura. D'entrada, el fet d'estar connectats directament a la base de dades fa que l'enquesta s'enviï a tots els clients reals. A més, es publiquen tots els comentaris, també els negatius -si després del procés d'arbitratge, el comprador insisteix-. Concha explica que ha de fer pedagogia amb els clients de Trustivity perquè entenguin que el pitjor que es pot fer amb una opinió negativa és no publicar-la i que el fet que, de vegades, n'hi hagi alguna dóna credibilitat a la resta dels comentaris. També hi ha, però, altres que tenen la lliçó apresa i que arriben a Trustivity atrets per aquesta manera de fer.

L'altra diferència, segons Cuenca, és l'adaptabilitat de Trustivity. L'eina s'adapta a les necessitats específiques dels comerços. Per exemple, als sex-shops els interessa molt que els clients valorin la discreció, i es pregunta específicament per la qüestió. A més, el preu de l'eina es fixa segons el volum de dades que s'han de gestionar. Per tant, una empresa petita no ha de pagar el mateix que una de gran si té un volum de vendes –i, per tant, d'enquestes a realitzar– menor.

Mesos després del seu llançament, els responsables del projecte estan satisfets amb els resultats. Cuenca i Concha coincideixen que cada vegada són més coneguts dintre del sector i, fins i tot, hi ha clients que els busquen directament. També es comencen a fer un nom entre els experts en la matèria. De fet, s'han fet diversos estudis sobre l'eina. Un d'aquests constata que, en el cas d'un comerç concret, els ingressos es disparen un 47% amb la utilització de l'eina.

De moment, Trustivity té cinquanta clients i els seus impulsors preveuen acabar l'any amb vuitanta. Concha avança que estan treballant amb dues empreses del sector del comerç en línia importants que podrien ajudar a fer créixer molt el nombre de clients. A més, l'empresa té la intenció de treballar a altres països europeus i de Sud-amèrica. S'espera que a finals d'any estiguin fetes les traduccions i el 2015 es comenci a fer tasca comercial per obrir negoci a l'estranger.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Opinions que desencadenen noves vendes