Empreses

La logística DSV Air & Sea creix a un ritme de dos dígits tota la crisi

La recuperació de l'economia impulsa el creixement a Espanya de la divisió aèria i marítima del gegant danès del transport més enllà del 14% previst.

La direcció de la companyia no descarta noves adquisicions per créixer a l'Estat

El negoci a la península Ibèrica de DSV Air & Sea, la divisió aèria i marítima de gegant danès de la logística, ha encadenat taxes de creixement de la facturació del 10% durant tota la crisi. Anticipant la recuperació de l'economia, l'exercici del 2013 es va saldar amb un 13% més en les vendes, fins prop dels 90 milions d'euros, i per enguany havien previst un 14% d'increment tot i que finalment podria acostar-se al 20%. El fet és que en aquests darrers mesos s'estan tancant importants contractes que podrien disparar els ingressos. “El juliol del 2013 vam notar els primers signes de millora en els nostres clients”, explica Iban Mas, director general per Espanya i Portugal.

Amb aquestes referències, no és estrany que la delegació local de DSV Air & Sea, que té la seu a Rubí, s'hagi situat com una de les deu més destacades del grup a tot el món. A la localitat del Vallès Occidental el grup disposa d'unes instal·lacions de 65.000 metres quadrats, que estan entre els espais més grans de tota la demarcació. Però s'han fet petites i han començat a buscar nous espais. Aquí estan les oficines centrals de la divisió aèria i marítima, però també la terrestre (que també factura uns 90 M€) i la de solucions logístiques (10 M€). Cadascuna té quadres directius i estructura independents: “En la pràctica funcionem com a empreses separades”, explica Mas.

El grup DSV és el sisè operador logístic del món i té presència a 85 països en els cinc continents. A l'Estat està considerat com una de les firmes més potents del sector. Aquesta posició s'ha assolit amb una política comercial de captació de grans clients però també amb destacades operacions corporatives que DSV ha fet els darrers anys a escala internacional i que han tingut un notable impacte local. Aquest és el cas de l'absorció de l'holandesa Frans Maas a mitjans de la primera dècada del segle, i, sobretot, de la belga ABX Logistics, el 2008, que a Espanya era més gran que la mateixa DSV. De fet l'actual equip de direcció de la divisió aèria i marítima prové d'ABX.

Els reptes.

Iban Mas recorda que l'operació de compra s'anava gestant des de feia temps però finalment es va concretar coincidint amb l'inici de la crisi econòmica. De manera que al repte de la unificació es va sumar el de fer-la en un context de retrocés per als principals clients de la logística. “Vaig assumir la direcció de l'empresa amb l'objectiu no ja d'aguantar el xàfec sinó de dur a terme una gestió expansiva”, recorda Mas.

Amb una política comercial activa han aconseguit captar grans comptes entre les principals marques de consum i industrials del país. Paral·lelament s'han dut a terme actuacions comercials als mercats exteriors gràcies a les quals s'han tancat acords per portar mercaderies per vaixell i avió a la península. “Hem sortit a buscar negoci, no ens hem conformat esperant”, diu Mas.

Sobre aquesta base, DSV Air & Sea Spain & Portugal encara el futur amb “optimisme”. La fita és “consolidar el lideratge” reforçant encara més la part comercial de la companyia. En aquest sentit, Iban Mas pensa que si bé en els darrers anys el factor econòmic de les ofertes pesava molt a l'hora de concretar comandes, a partir d'ara aspiren que la competitivitat se centri en l'excel·lència en el servei i, és en aquest camp on volen plantar batalla en la pròxima etapa.

DSV ofereix serveis de transport de mercaderies industrials, peribles i especials. La major part dels productes es transporten en contenidors, però la firma danesa és molt competitiva en el transport d'articles que, per les seves característiques, no poden viatjar encapsulats en caixes. El trasllat de mercaderies en avió és menor en volum però d'un gran valor estratègic. La gran majoria dels serveis aeris a Espanya són compromisos comercials urgents, peces industrials que es necessiten per no aturar una cadena de muntatge o components de moda, que necessiten donar una resposta molt ràpida al mercat.

Tot i que l'estratègia empresarial està centrada en la part comercial, no es descarta la compra d'altres firmes per créixer. De fet, Iban Mas reconeix que la situació financera del grup és molt sòlida per afrontar aquests reptes. En el cas d'operacions locals, la direcció a Catalunya analitza possibles candidats i els proposa a la direcció del grup que les estudia. Mas assegura que en aquests moments no hi ha res en el punt de mira.

DSV disposa de 17 centres operatius a l'Estat. El grup té 550 treballadors a Espanya, dels quals uns 200 són de la divisió aèria i marítima, la resta són de la divisió terrestre i de la de solucions logístiques. Cadascuna de les tres divisions es gestiona de manera autònoma.
Facturació
90 M€
Treballadors
200
Negoci a Catalunya
40%
L'opinió

“M'entristeix el descens de l'exportació”

Iban Mas observa amb preocupació la frenada de les exportacions
que l'empresa està constatant de primera mà. La seva interpretació del fenomen és que la reactivació del consum intern ha fet girar 180 graus l'estratègia d'algunes empreses que s'havien enfocat als mercats exteriors forçades per les circumstàncies. “Cada nova baixa de les exportacions m'entristeix perquè penso que tornem a cometre el mateix error”, es lamenta Mas. “Hem sabut sortir al món amb eficàcia i en un temps rècord,
i el món ens pren seriosament, caiem bé, som de fiar”, apunta.

Però exportar és complicat i exigeix esforços que algunes empreses, ara que es reactiva el consum domèstic, prefereixen no mantenir: “El repte és no fer marxa enrere.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La logística DSV Air & Sea creix a un ritme de dos dígits tota la crisi