Empreses

Sinergia puja esglaons en el sector firal

L'empresa d'esdeveniments i construcció d'estands s'inicia en l'organització de salons

Fa ja set anys que Cristian Calvo i Àlex de Mena van deixar les seves respectives feines a empreses del sector firal per engegar una aventura empresarial: Sinergia Events. La seva empresa es va iniciar en la producció d'esdeveniments -a l'inici estaven lligats sobretot al sector de la moda- i aviat es va introduir en la construcció d'estands per a fires i salons.

Aquest any Calvo i De Mena faran un pas més en la consolidació del seu projecte, que pujarà un esglaó dintre del sector. Sinergia Events també vol organitzar salons i fires. De fet, abans de l'estiu va tancar un acord amb Flaqué Internacional -amb qui tenien relació perquè era client- mitjançant el qual aconseguia el saló MiBoda.

Segons Calvo, aquest no va ser el primer projecte que van tenir en ment, sinó que el seu soci i ell ja rumiaven la possibilitat d'organitzar dues fires, que havien de crear des de zero, per al 2016, una relacionada amb l'esport i l'altra -concebuda com un esdeveniment on line-, amb l'oci. No obstant això, quan se'ls va posar davant el que consideren una oportunitat, no la van voler deixar escapar. De fet, Calvo i De Mena creuen que MiBoda es pot convertir en “un coixí per aprendre”, en el sentit que és una fira relativament petita i ja coneguda per Sinergia Events, que hi ha fet treballs anteriorment. Per tant, és un projecte “fàcil d'assumir”.

Esperen que, amb l'experiència adquirida aquest any i el vinent amb MiBoda, puguin afrontar amb més garanties d'èxit la celebració de les dues fires que tenen al cap per al 2016. I, amb la mirada més enllà, que aquests siguin els primers passos en una nova àrea de negoci que es consolidi en el futur amb noves propostes.

Perspectives.

L'augment de l'activitat es traduirà en un increment de la facturació. Per a aquest any, es preveu una pujada del 30% en les vendes fins als 2,2 milions d'euros. Del total, un 10% el proporcionarà MiBoda; un 65%, els esdeveniments i estands muntats a Barcelona, i un 25%, les feines a altres països. El negoci a l'estranger creixerà un 5%, segons els fundadors de l'empresa. Les previsions per al 2015 són arribar als 2,75 milions de facturació. El creixement vindrà per l'ampliació de MiBoda i pel mercat europeu i nord-americà, on s'espera duplicar el negoci.

Així, s'espera que l'organització de salons tingui cada cop un pes més important en la facturació de l'empresa. Com també el del negoci internacional. Aquest es basa en la construcció d'estands per a empreses catalanes i espanyoles que exposen a fires d'altres països. Segons De Mena, algunes companyies fins i tot els demanen que s'encarreguin de la logística, portin fins al lloc on se celebra l'esdeveniment l'estand i el muntin. De moment, han treballat a Alemanya, França i Itàlia, i ara s'estrenaran als EUA.

Entre els seus clients, s'hi troben sobretot empreses catalanes exportadores. Aquestes són les que participen en fires internacionals i han impulsat el creixement exterior de Sinergia Events. En la llista hi figuren noms com ara Casa Tarradellas, Puig o Kymco. En l'àrea d'organització d'esdeveniments, en canvi, la feina és a Barcelona. Segons Calvo, el pes d'aquesta part del negoci ha caigut durant la crisi perquè tenen els mateixos clients, però els pressupostos han baixat. S'ha pogut compensar, però, amb la pujada dels encàrrecs d'estands, demandats per companyies que venen a fora i que, per tant, han notat menys la crisi.

MiBoda: un any de transició

Sinergia Events ha assumit l'organització de MiBoda pocs mesos abans de la celebració del saló, que tindrà lloc a principis de novembre i que l'any passat va aplegar 13.000 visitants i 100 expositors. Per això, Calvo i De Mena han introduït pocs canvis en l'edició d'enguany, però en tenen molts al cap per a la del proper any. Segons diuen, quan es clausuri el saló, començaran una ronda de contactes amb els expositors per consensuar amb ells les millores que es poden portar a terme. No descarten, per exemple, que aquest saló per al públic final es deixi de celebrar a la cúpula de Las Arenas i es traslladi a un escenari més gran. A més, volen potenciar la web per convertir-la en una plataforma del sector nupcial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Sinergia puja esglaons en el sector firal

Publicat a