Emprenedors

Un planificador únic per a viatges i oci

HallSt aspira a convertir-se en la base de dades sobre esdeveniments més gran del món

HallSt va néixer el 2011 com un mercat secundari d'habitacions d'hotel. La idea, posar en contacte usuaris que tenien reserves pagades i que no podien usar amb usuaris que buscaven habitacions amb una opció a descomptes interessants. “Però vam detectar de seguida que quan més puntes d'activitat teníem era quan coincidia amb la celebració d'algun esdeveniment que mobilitzava molta gent”, explica un dels fundadors del portal, Alfredo Ouro. De manera que els emprenedors de HallSt es van plantejar per què no entrar també en el mercat dels esdeveniments? La companyia ha estat aquest temps preparant els continguts i omplint la base de bades, una tasca ingent, sobretot, explica Ouro, “perquè aquest és un mercat molt desestructurat”.

Identificar les fonts proveïdores, organitzar la informació, classificar-la i presentar a l'usuari final aquesta informació d'una manera clara i entenedora. La tasca encara està oberta, “cada dia integrem nous esdeveniments al portal”, diu Ouro, però ja avui HallSt gestiona uns 50.000 esdeveniments al dia a tot el món, i més de 200.000 l'any.

Però l'aposta del portal no es queda només a oferir aquesta informació sobre esdeveniments de tot tipus, des d'un concert a un partit de la Champions, sinó que permet que l'usuari planifiqui el seu viatge en base a aquesta activitat. “Convertim l'esdeveniment en el destí del viatge”, explica l'emprenedor. I així, a través d'un servei basat en la geolocalització l'usuari pot triar un hotel en funció del filtres com ara el preu i la distància respecte del lloc on es celebra l'esdeveniment en qüestió -el portal disposa d'una base de dades de fins a 200.000 hotels de tot el món-, i fins i tot pot seleccionar també restaurants pel tipus de menjar que ofereixen i ubicació. I a fi que la planificació del viatge sigui completa, l'usuari també pot consultar quins altres esdeveniments es faran a la ciutat aquells dies i triar si en vol sumar algun més a la seva agenda.

En resum, un planificador que simplifica molt una tasca que avui implica visitar multitud de pàgines i que HallSt agrega “per tal que l'usuari ho tingui tot en un sol clic. El portal permet a més penjar un esdeveniment privat, “per exemple una parella que es casa i vol que els convidats tinguin tota la informació sobre els hotels més propers al lloc on se celebrarà la boda”, explica Ouro. A banda de la línia pensada per a l'usuari final HallSt també està tancant acords amb proveïdors com cadenes hoteleres i empreses de vendes d'entrades.

El portal fa tan sols tres mesos que és al mercat com a agregador d'esdeveniments, i de fet la darrera versió és de fa tan sols deu dies. “Fins ara ens hem concentrat molt en el contingut però ara volem posar l'accent a donar-nos a conéixer”, diu Ouro. I és que l'objectiu principal per al 2015 és ser capaços de generar volum de trànsit al web. Aquesta és la base per al model de negoci de HallSt, que cobra dels seus proveïdors pel trànsit que els derivi i per les vendes que gestioni.

L'any que ve serà també el moment d'obrir una ronda de finançament que els permeti créixer i fer un pas més respecte del capital llavor que fins ara els ha alimentat. Des del 2011 HallSt ha aixecat 1,6 milions d'euros de finançament i entre els socis que hi han invertit destaquen noms com el de Julio Bruno, fundador de TripAdvisor. I tot aquest procés es dirigirà tant des de Barcelona, seu tecnològica del projecte i on treballen la majoria dels vuit empleats de la firma, com des de San Francisco, on està instal·lat Alfredo Ouro. “Estar allà ens permet estar al costat dels grans jugadors globals i ens permet arribar a acords amb líders globals com Ticketmaster, una cosa que aquí ens hauria resultat molt més complicada”, destaca l'emprenedor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.