Empreses

Masvoz apuja el volum

La companyia especialitzada en serveis d'atenció telefònica virtual es converteix en operadora integral per continuar creixent

La firma ha invertit mig milió d'euros i ha augmentat la plantilla per assumir el repte

Facturació

20,1 M€

Treballadors

30

Any de fundació

2002


Masvoz, operadora de telecomunicacions especialitzada en serveis de veu a empreses, ampliarà la paleta de productes incorporant la gestió de les trucades, de manera que podran aspirar a convertir-se en l'operador únic dels seus clients. Actualment, les empreses que contracten la centraleta virtual, el reconeixement de veu i altres serveis de Masvoz han de ser abonades d'una les grans empreses de telefonia del país per les trucades. La firma catalana pensa que la tecnologia ja permet fer una aposta de qualitat per la telefonia IP, per internet, prescindint de les línies tradicionals. “No aspirem a convertir-nos en una nova Telefònica o Vodafone sinó que l'objectiu és estrènyer els vincles amb els nostres clients”, assegura Alfred Nesweda, soci director de la firma catalana.

Amb la transformació en un operador de serveis integrals de telefonia Masvoz, vol tornar a fer una nova accelerada en el seu creixement, que fins ara ha estat vertiginós. Cal pensar que des del 2006, un any després de deixar de comercialitzar els serveis de tercers, la companyia ha multiplicat per set la facturació, que el 2011 va ser de 20,3 milions d'euros, un 43% més que el 2010.

Aquesta evolució es justifica, en part, perquè cada cop tenen més penetració entre les empreses d'una dimensió més gran. Entre els 900 clients de Masvoz hi ha les firmes que lideren sectors com ara logística, la banca, les assegurances, el comerç electrònic i el turisme.

Però el fet és que aquest creixement s'ha concentrat en determinats àmbits d'activitat per als quals el canal telefònic és d'importància vital. En la resta de sectors, el domini de les grans companyies de telefonia és aclaparador. Els serveis de veu d'aquestes grans operadores és menys flexible i eficient, però per moltes firmes ja n'hi ha prou.

“Si oferim un servei de 360 graus podrem esgarrapar mercat a les grans operadores i créixer en un client no tan marcat sectorialment”, explica Xavier Blasco, director financer i un dels dos fundadors de l'empresa amb Santi Vernet, director comercial.

Aquest cop de timó comportarà invertir mig milió d'euros, la meitat en tecnologia, i la dedicació de personal per al desenvolupament d'una nova plataforma de serveis, que hauria d'estar llesta per comercialitzar abans que s'acabi l'any. Per aquest motiu, Nesweda diu que el 2012 serà un any de “consolidació” per pair el creixement experimentat i per anticipar el nou salt.

Una de les claus de la competitivitat de Masvoz és que han basat els seus productes en la tecnologia de la informàtica en núvol (cloud computing), de manera que els clients no han d'invertir en aparells sofisticats ni comprar llicències, es redueixen costos i es facilita la posada en marxa, l'actualització i el manteniment. La firma va fer l'aposta per aquesta tecnologia el 2006, “quan encara no tenia ni nom” i, malgrat que al principi els clients estaven poc inclinats a contractar uns productes que no tindrien instal·lats a casa, la popularització del núvol ha trencat aquestes barreres psicològiques i ja es percep com una tecnologia més segura.

Els anomenats serveis de veu són els que permeten atendre, distribuir i, arribat el cas, donar una resposta automàtica de les trucades que entren i surten de l'empresa. Pot incloure l'IVR, sigles en anglès de Resposta de Veu Interactiva –és a dir, el “si vol parlar amb el departament comercial premi u”-, el sistema virtual de centraleta de trucades i el reconeixement de veu, en què l'usuari pot formular una pregunta i obtenir una resposta automàtica. Aquests productes representen el 90% de la facturació de Masvoz. També ofereixen serveis d'SMS i de fax: “Sorprèn la quantitat de gestions que encara es fan amb fax: bàsicament comandes de productes i reserves d'hotel”, explica Nesweda.

L'operadora té una plantilla de trenta persones, de les quals cinc s'han incorporat en l'últim any i encara es faran més contractacions per afrontar l'aplicació de la plataforma tecnològica. Aquest repte implicarà sobretot el departament d'R+D+I, on treballen 6 persones; 8 més, a la direcció comercial; 12, a atenció al client; i 3, al departament financer.

Masvoz comença com una empresa de telecomunicacions que comercialitza serveis d'altres, fins que el 2005 es detecta una oportunitat en les carències dels operadors tradicionals d'oferir serveis de veu amb la flexibilitat, eficàcia i economia que demanaven aquests sectors que fa un ús intensiu de la telefonia. Les xarxes intel·ligents proporcionen la resposta adequada a aquestes necessitats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.