Empreses

Inèdit vol allotjar el doble d’estudiants en pisos de Barcelona

L’empresa ha canviat el model de negoci per reduir el finançament que necessita i així créixer més ràpid

La plataforma digital preveu obrir una ronda de finançament per a la nova etapa

Inèdit Barcelona, la plataforma d’allotjament per a estudiants i professionals que viuen temporalment a Barcelona, vol créixer més ràpid i passar del centenar d’habitacions que té ara al centre de Barcelona a les 200 o 250 l’any que ve. Serà aleshores quan es plantejaran el creixement a tota l’àrea metropolitana i, posteriorment, a altres ciutats de l’Estat. Per abordar aquesta etapa, Laia Comas, creadora i màxima responsable d’Inèdit, preveu obrir una ronda de finançament amb un triple objectiu: invertir en la plataforma tecnològica, reforçar l’equip (actualment està format per cinc persones) i posar en marxa una campanya de comunicació per captar propietaris disposats a transformar els seus pisos en apartaments compartits per a estudiants i professionals.

Aquesta aposta per accelerar el creixement es produeix després de constatar que el canvi de model de negoci que Inèdit va abordar l’estiu passat ha estat ben acollit pel mercat. Inèdit Barcelona va néixer el setembre del 2010 per respondre a una demanda creixent d’allotjament i de serveis complementaris per a estrangers que venen a estudiar o a treballar temporalment i que necessiten un cert suport en l’aterratge a la ciutat. Els primers pisos eren llogats per ser rellogats per habitacions, i era Inèdit qui assumia tots els costos, tant els de la reforma inicial com els derivats de la gestió de les places. També havien de suportar les despeses pel canvi de titular dels serveis d’aigua, llum i gas. D’aquesta manera han aconseguit un estoc d’un centenar d’habitacions.

Tanmateix, la inversió necessària demandava molts recursos i això limitava la capacitat d’incorporar nous immobles. Així que a mitjans d’aquest any van decidir traslladar els riscos financers als propietaris que s’incorporessin, de manera que la plataforma es dedica a oferir una gestió integral (projecte de reforma, comercialització, servei de neteja i manteniment, control de pagaments i recepció i acollida dels hostes) a canvi d’una comissió. “El propietari assumeix ara la inversió a canvi de més ingressos al mes”, explica Comas. Amb aquest nou patró de funcionament s’incorporaran ben aviat una vintena de places. Nosaltres continuem donant unes garanties als propietaris, de manera que fem molt atractiva aquesta opció. D’entrada, Inèdit filtra els llogaters, assegurant-se que la seva estada a Barcelona, ja sigui per raons professionals o de formació, està justificada. “En set anys no hem tingut cap impagament”, explica la fundadora d’Inèdit. D’altra banda, el propietari té la tranquil·litat que una empresa vetlla perquè l’immoble sempre estigui en perfectes condicions. Per acabar, el fet que les estades siguin curtes (la mitjana és de vuit mesos) facilita que el propietari en pugui recuperar l’usdefruit en un curt termini.

En aquesta mateixa línia de proporcionar més garanties als titulars dels habitatges, l’empresa està invertint en la plataforma per posar a la seva disposició eines que els permetin fer un seguiment en temps real de la utilització dels seus immobles.

La proposta ha resultat prou atractiva perquè de moment no hagin hagut de fer campanyes de comunicació adreçades a propietaris. El boca-orella ha estat suficient. Tot i que l’acceleració del creixement podria aconsellar efectuar alguna campanya en aquest sentit.

Malgrat que hi ha algun propietari d’un sol immoble, la major part ho són de diversos pisos, ja siguin propietats verticals o inversors estrangers que han comprat finques a la ciutat i ara les volen rendibilitzar.

Laia Comas vol subratllar que aquest tipus d’explotació no té res a veure amb els apartaments turístics, perquè els llogaters són uns barcelonins més que fan vida de ciutadà. Precisament, la plataforma també organitza i promou activitats perquè els nouvinguts coneguin la cultura local, com ara sortides a veure castells o gaudir de calçotades. També els ajuden amb les gestions burocràtiques per facilitar l’aterratge a la ciutat. “Al final seran prescriptors de la ciutat de Barcelona que propicia l’arribada d’un turisme de més qualitat”, diu Comas. L’edat dels usuaris dels pisos oscil·la entre els 20 i els 35 anys i venen de tots els racons del món, amb un lògic predomini dels europeus.

INÈDIT BARCELONA

Facturació prevista
500.000€
Treballadors
5
Any de fundació
2010
L’empresa va arrencar amb una inversió inicial de 10.000 euros i posteriorment ha anat funcionant amb autofinançament. L’any passat van assolir unes vendes de 380.000 euros. Aquest any la previsió és arribar al mig milió d’euros de facturació.
La idea

Disgust més que ‘saudade’

Laia Comas va muntar Inèdit després de tornar de Lisboa, on havia anat a ampliar estudis. Portava a la maleta una idea que es va començar a gestar el mateix dia que van posar els peus a Portugal. El pis que havia contactat des de Barcelona no era el que li havien dit: ni tenia mobles ni cap servei bàsic. El que havia de ser una experiència a l’estranger enriquidora va acabar sent un “veritable maldecap”, complicat pel desconeixement de l’idioma. La Laia va veure que podia fer molt per facilitar les coses als estudiants estrangers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.