Societat

Polèmica per la gestió opaca en la T-Mobilitat

L’ATM anuncia accions legals contra un web que demana transparència pel nou sistema de pagament del transport

L’adjudicatària es beneficia dels endarreriments

La T-Mobilitat, el nou sistema tarifari que ha de suposar una revolució tecnològica en la forma de pagar el transport públic, avança sense data per a la seva posada en funcionament i aquest fet està generant un debat entre sectors de la societat i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) que pot acabar als tribunals. El nucli de la polèmica és un web, T-Mobilitat.info, on col·lectius de defensa del transport públic denuncien l’“opacitat” i els costos que està suposant la posada al punt del nou sistema. L’ATM considera que en aquest espai d’internet es difonen continguts “difamatoris” que causen un “dany a la imatge” de la institució i del projecte. S’ha demanat que es tanqui el web i en cas contrari s’amenaça d’emprendre accions legals.

Entre els impulsors del web, on hi ha el col·lectiu Stop Pujades o Pirates de Catalunya, es defensa que l’objectiu del portal és “informar la ciutadania” i es defensa la veracitat de la informació extreta de la mateixa ATM o d’informacions periodístiques aparegudes en els mitjans.

Una de les circumstàncies que es denuncien és el fet que l’adjudicatària de la T-Mobilitat, l’empresa Soc Mobilitat, integrada per CaixaBank, Indra, Fujitsu i Marfina, hauria cobrat ja fins a 24 milions d’euros en concepte dels endarreriments que el projecte ja ha tingut. En contrapartida, Soc Mobilitat només hauria pagat fins a 100.000 euros per un endarreriment atribuïble a l’empresa, a banda dels 58 milions per a l’adjudicació del concurs.

Aquestes xifres resulten de l’aplicació del contracte signat entre l’administració i Soc Mobilitat, si bé des de l’ATM no s’han confirmat. L’ens que gestiona el transport metropolità ahir tampoc va voler fer cap comentari sobre la resposta que va donar el grup que impulsa el web, amb l’argument que s’havia d’estudiar jurídicament.

LA XIFRA

24
milions
hauria cobrat l’adjudicatària com a compensació per a l’endarreriment en la posada en marxa de la T-Mobilitat.

Rècord històric d’usuaris al metro

El metro de Barcelona acabarà l’any 2018 amb 407 milions de validacions, una xifra que suposarà un nou rècord històric d’aquest sistema de transport que l’any passat va assolir una altra xifra històrica en arribar als 390,4 milions de validacions. Aquesta xifra es va igualar el 14 de desembre passat i des d’aleshores el servei ha anat guanyant usuaris i validacions fins a arribar el 23 de desembre als 400 milions de validacions, segons va informar ahir l’empresa TMB. Les circumstàncies que han afavorit aquest creixement cal buscar-les en l’augment de la mobilitat general a Barcelona, la posada en funcionament de més trens, que ha fet incrementar l’oferta del servei, i l’entrada en servei de l’ampliació de la línia 10 a la Zona Franca. També durant el 2018 s’ha batut el rècord del mes amb més validacions, circumstància que es va produir l’octubre passat amb 37,9 milions de validacions, i també el rècord en una sola setmana, del 9 al 15 d’abril, amb 8,8 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.