Gran angular

Noves formes per a negocis tradicionals

Al Tecnocampus de Mataró hi podem trobar casos d’startups que amb un tarannà innovador han renovat sectors d’activitat de tota la vida

Molt sovint, la tasca dels emprenedors es donar nous desenvolupaments a negocis tradicionals, més que no pas a crear nous mercats de consum. Al Tecnocampus de Mataró podem trobar exemples del que Giovanni Giusti, director del màster d’emprenedoria i innovació del Tecnocampus-UPF, considera “un renovat i fort interès a emprendre i innovar en sectors més tradicionals, que moltes vegades estan vinculats a necessitats bàsiques de l’individu, i en què hi ha una migrada o nul·la presència d’startups.”

Altaguardia.com, fundada per John Correa, professor col·laborador del màster, és una empresa d’alarmes per a la llar en què el client pot triar el període de temps pel qual necessita l’alarma i pagar només pel temps que la fa servir, sigui per vacances o remodelacions, tot eliminant la barrera de permanència del servei. Com diu Correa, “no hi ha res tan important com la seguretat, ja que ens permet restar atenció als riscos i enfocar-nos en les nostres activitats quotidianes.”

Nova pedagogia.

Go4clic és una plataforma d’e-learning, parteix de l’observació que en l’educació actual, sobretot als estudis universitaris, el model pedagògic arracona l’alumne en una posició passiva, i això no funciona. Aquesta plataforma, fundada per Leo Giménez, professor associat al programa, ha dissenyat experiències d’aprenentatge en format de desafiaments, tot afavorint la interacció entre els alumnes, amb recursos de gamificació, rànquings i quiz.

En el cas de ModHouse, la preocupació és crear cases modulars, però amb un concepte d’innovació. Com diu María Victoria García, estudiant del màster i fundadora de l’empresa, “la innovació no es manifesta en el sistema constructiu, sinó en llur implementació i ús.” El procés de ModHouse s’engega amb la preconfiguració dels plànols de l’habitatge, a partir de les necessitats i pressupostos dels clients. Partint d’aquesta base, el client pot triar entre més de 20 mòduls per combinar al seu gust. Un cop finalitzada aquesta fase, s’ofereix un recorregut per l’interior de l’habitatge en realitat virtual, per poder caminar per la llar abans que comenci la construcció.

Com diu el doctor Giusti “una de les tasques principals del Màster d’Emprenedoria i Innovació del Tecnocampus és ajudar a l’emprenedor-estudiant a crear i implementar nous models que li permetin resegmentar mercats tradicionals i crear el seu propi avantatge competitiu.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.