Economia

El comerç local i els productes de proximitat, a “El valor de la proximitat”

La pandèmia ens ha fet veure que, més que mai, el comerç i els productes de proximitat, són el futur. El Punt Avui analitza en un especial els reptes de la proximitat

Amb el títol “El valor de la proximitat”, El Punt Avui publica un especial en què analitza els reptes del comerç local i dels productes de proximitat després que, durant la pandèmia, s’hagi demostrat més que mai la importància de les botigues properes i, sobretot, dels productes produïts i conreats prop de casa.

L’especial es centra, d’entrada, en el comerç i explica les mesures que, des de la Generalitat s’han pres per afrontar la situació després de la pandèmia i també com el sector afronta la nova normalitat amb les mesures de seguretat i distanciament social que s’han implementat. Donem veu a la directora general de comerç, Muntsa Vilalta i als representats de diferents patronals del sector del comerç, com Àlex Goñi, president de Pimec Comerç, Joan Carles Calbet, president de Retail i David Sànchez, president de Comertia.

Tot seguit l’especial se centra en la producció de proximitat, agrícola, ramadera i derivats i com, també, la pandèmia, ha accelerat uns canvis en els hàbits de consum que afavoreixen el sector.

La consellera d’Alimentarció, Agricultura, Ramaderia i Pesca, Teresa Jordà, analitza els reptes del seu departament en l’etapa postpandèmia. També posem de relleu dues experiències, la Xarxa de Productes de la Terra de la Diputació de Barcelona i Pagesia a Casa, d’Unió de Pagesos. En un reportatge expliquem també com els productes de proximitat són més presents cada dia més a les lleixes dels grans supermercats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.