Economia

COSTA DAURADA

TURISME

Esperant la remuntada

El sector turístic del litoral de Tarragona es resigna que l’atonia s’allargui fins entrat el mes de juliol, però confia que reclams com Port Aventura revifin la demanda

Les campanyes de promoció apel·len al client fidel

Les comarques del litoral de Tarragona tenen una forta dependència del turisme i l’esclat de la Covid-19 just abans de la Setmana Santa va marcar un mal presagi per la temporada d’estiu a la Costa Daurada. “No sabem si s’acabarà remuntant”, admet Meritxell Roigé, presidenta del Patronat de Turisme de la Diputació. El ritme de reserves anuncia, per ara, que el juliol serà un altre mes negre i l’esperança és que hi hagi un repunt a l’agost i al setembre. La incertesa dificulta fer pronòstics però la confiança està dipositada que l’aixecament de l’estat d’alarma faci de despertador del sector, que tancarà el mes de juny amb tan sols un 50% de les places hoteleres disponibles, segons les dades del patronat.

L’hotel Best Terramarina de la Pineda, a Vila-seca, va ser el primer hotel turístic de la Costa Daurada a desprecintar-se, fa un parell de setmanes. El director general corporatiu de Best Hotels, Joan Alcubilla, reconeixia les dificultats d’encertar l’estratègia: “Partim de zero i la temporada no serà bona. Tindrem limitacions i el mercat internacional potser no arribarà ni al 50%, i tothom intentarà captar el mercat nacional.”

Sense tenir assegurada la demanda, molts negocis han preferit continuar amb les persianes abaixades. “Obrir instal·lacions hoteleres grans, com les que hi ha a la Costa Daurada, genera unes despeses importants i s’opta per la prudència fins que no tinguin reserves confirmades”, diu Roigé.

Qualsevol indici d’optimisme s’abraça amb entusiasme. “L’anunci d’obertura de Port Aventura, és positiu”, diu la presidenta del Patronat de Turisme. El parc temàtic frega els cinc milions de visitants cada temporada i fa d’efecte tractor per als hotels, càmpings i apartaments i, també, per a l’aeroport de Reus, on el nombre de passatgers ha caigut dràsticament per la crisi del coronavirus. Al maig la tendència a la baixa de les operacions va provocar un descens del 99,8% de trànsit de passatgers, respecte al mateix mes de l’any passat.

Campanyes de promoció

Revertir la tendència no serà senzill, però a la Costa Daurada els esforços i els recursos es dediquen a transmetre una imatge de confiança i seguretat de cara a un visitant que, tradicionalment, és molt fidel. El Patronat de Turisme xifra en un 80% el grau de fidelització del turista que escull la Costa Daurada i, a partir d’aquí, del que es tracta és de fer creure que la pandèmia no ha alterat els atractius del destí. “Com sempre”, és el lema de la campanya televisiva impulsada pel Patronat de Turisme.

Salou, per la seva banda, aposta per transmetre una imatge insòlita de les seves platges, en potencia els atractius naturals i fuig de fotografies que mostrin aglomeracions de gent. És el destí turístic amb més pernoctacions del litoral català de sol i platja i vol capitanejar les accions promocionals en la sortida de la crisi Covid-19. Injectarà 300.000 euros del pressupost municipal en una campanya que esbomba l’eslògan “Salou, millor que mai”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.