Gran angular

La meitat dels catalans gastaran entre 100 i 200 euros en joguines

Segons un informe d’Aldi, les famílies catalanes són, de tot l’Estat, les que destinen un pressupost més gran a la compra de joguines per Nadal

Gairebé la meitat dels catalans (47%) han previst gastar entre 100 i 200 euros en joguines aquest Nadal, i un 19% addicional afirma que gastarà fins a 300 euros, segons reflecteix l’Informe sobre la compra de joguines a Espanya d’Aldi 2020, que s’ha realitzat sobre una mostra de 1.202 consumidors de tot l’Estat.

Segons l’estudi, les famílies catalanes són les que més pressupost destinaran a joguines i també les que, després de les famílies valencianes (64%) s’esforçaran a mantenir, en un 63%, el seu pressupost en joguines aquest any, respecte de les festes de Nadal passades.

A més a més, Catalunya destaca per ser la comunitat amb un percentatge més petit de població que reconeix que els seus ingressos s’han vist afectats per la Covid-19 (un 39%). En canvi, altres comunitats compten amb percentatges més grans, com Andalusia (51%), Madrid (45%) o el País Valencià (44%). A nivell de tot l’Estat, la xifra se situa en el 45% de ciutadans que afirmen haver vist reduïts els seus ingressos aquest 2020.

Malgrat l’existència del Tió, gairebé la meitat de catalans i catalanes, el 48%, s’estimen més celebrar l’arribada dels Reis d’Orient a Papà Noel, festa que tria un 17%. La resta, un 35%, commemora totes dues per igual. A la mitjana espanyola, més de la meitat (54%) es decanta pels Reis Mags davant Papà Noel (15%), i totes dues per igual (31%).

A nivell de tot l’Estat, l’informe mostra que 6 de cada 10 famílies afirmen que acostumen a fer les seves compres de joguines entre un mes o més d’un mes abans de Nadal, i només el 4% les deixa per al final, menys d’una setmana abans de les festes. EL 23% planifica aquestes compres amb una antelació d’entre 15 i 30 dies.

Per categories, les més sol·licitades són jocs de taula i familiars, amb un 59% de preferència; les manualitats, amb un 44%, els articles de papereria (llibretes, colors, pintures...), amb un 42%; els vehicles de construcció, amb un 37% i els jocs simbòlics (cuinetes, nines etc.), amb un 35%.

A més a més, els materials de fabricació i la qualitat del producte destaquen com els aspectes més importants a l’hora de comprar joguines, amb un 76% de preferència, i en segon lloc, els jocs no sexistes, amb un 56%.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.