Empreses

Creen a Barcelona el grup d’eSports més gran d’Europa

La barcelonina Big C i GHME, de Singapur, es fusionen per crear una gran plataforma europea per al sector dels esports electrònics

La plataforma barcelonina d’eSports Barcelona International Gaming Center (Big C) i la seva homòloga de Singapur Gamers Hub Media Events (GHME), han decidit unir forces i han creat BIGC X GHME, que cobeja esdevenir el grup d’esports electrònics de referència a Europa.

El nou grup acumula més de 140 esdeveniments organitzats amb una base de 250.000 jugadors (100.000 gamers en actiu), 5.000 jugadors professionals, 300 influencers a Europa i Orient Mitjà, 150 milions d’espectadors únics, una comunitat de seguidors a les xarxes que supera els 5 milions i més de 800 hores de contingut audiovisual de producció pròpia. També han repartit premis en efectiu per valor de 750.000 dòlars. El nou grup vol cobrir les necessitats de la indústria dels eSports amb un ecosistema integral, en què es fusionaran tecnologia, infraestructura, estratègia i creativitat per connectar marques, jugadors, editors de jocs, creadors de contingut i espectadors. Entre els serveis que s’oferiran hi haurà tornejos (online i offline), esdeveniments amb influencers, llançaments, presentacions, creació de contingut o associacions entre desenvolupadors i editors de jocs.

“Tenim una base sòlida a Orient Mitjà organitzant els principals esdeveniments d’esports online i offline treballant amb les marques més importants. L’associació amb el Big C ens obre la porta al mercat europeu amb un servei integral per les empreses que es dediquen a la indústria del gaming”, explica Saad Khan, fundador i soci gerent de Gamers Hub Media Events, que també assumirà la mateixa funció al nou projecte empresarial.

A Europa hi ha aproximadament 715 milions d’usuaris de videojocs, el que es tradueix en el 51% del total de residents del continent. Malgrat aquesta enorme popularitat, només el 3% dels ingressos mundials d’aquest sector repercuteixen en empreses europees. Dins del món dels videojocs els eSports estan guanyant terreny, amb més de400 milions d’espectadors al món i el seu debut com a modalitat esportiva oficial als Jocs Asiàtics de 2022 i als Jocs Olímpics de 2024.

Big C es defineix com una porta d’entrada entre el món real i el món dels videojocs. Un ecosistema industrial que connecta totes les parts interessades en els camps dels esports, els jocs i l’entreteniment per a millenials i la Generació Z. “Fins ara teníem un ecosistema offline molt sòlid, però GHME ens permetrà ampliar la part online amb enormes garanties. Ara serem capaços d’oferir a les empreses una plataforma genèrica de tornejos amb una experiència completa del món dels eSports i l’esport”, explica Jean Sebastian Ventura, fundador del Big C i que esdevindrà CEO de la nova empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.