Empreses

Iteralix trenca motlles en l’àmbit dels funerals

La plataforma catalana, nascuda de la mà de la incubadora Demium a Barcelona, llança avui 58 propostes innovadores

Navegar pel Mediterrani en catamarà, homenatges gastronòmics en cellers, connectar amb la natura en àrees urbanes o envoltar-se d’art i gastronomia en espais singulars són tan sols quatre de les 58 propostes inicials que ofereix la plataforma Iteralix el dia del seu llançament, avui, dia de Tots Sants. L’objectiu és donar l’últim adéu als familiars o amics traspassats d’una manera molt personalitzada. De moment estan presents en quatre ciutats catalanes i gairebé una trentena de la resta de l’Estat, però volen créixer ràpid.

Iteralix va néixer el juliol d’enguany a Barcelona de la mà d’Isaac Lorigados, CEO de l’empresa i psicòleg de formació; Valentina Bevilacqua, CMO, ADE especialitzada en Màrqueting i Project Management; i Santiago Pérez, enginyer de Sistemes i CTO de la firma.

La start-up té la intenció de transformar i revolucionar la percepció social de la mort i els funerals. “En un sector poc digitalitzat, hermètic i rígid, oferim la possibilitat d’organitzar cerimònies personalitzades, íntimes i úniques, en escenaris emblemàtics i amb un ampli ventall de preus”, explica Lorigados. A partir de 50 euros és possible retre homenatge a l’ésser estimat.

Una inversió pre-seed de 100.000 euros per part de Think Bigger Capital, un dels fons d’inversió més actius de l’Estat, partner de l’acceleradora i incubadora europea Demium, que es caracteritza per prioritzar el talent, les idees innovadores i úniques en el mercat, va aportar l’impuls necessari als fundadors d’Iteralix per a iniciar el desenvolupament del negoci.

Presència a tot l’Estat.

La plataforma neix amb presencia a totes les comunitats autònomes de l’Estat i planteja quatre diferents categories per als esdeveniments: Sea, per als amants de la mar; Green, dissenyades per als qui prefereixen estar envoltats de natura; Gourmet, amb experiències gastronòmiques en entorns únics; i Urban, que engloba celebracions en indrets significatius de les ciutats.

Iteralix compta ja amb acords amb més d’un centenar de proveïdors de serveis, com ara restauració, hoteleria, museus, cellers, ceràmica, fotografia, vídeo o pirotècnia, entre altres. “Són experts en executar esdeveniments, que aporten valor afegit per als usuaris de la plataforma”, afirma el CEO de la nova companyia.

Llocs emblemàtics.

A Sant Sadurní d’Anoia, per exemple, Iteralix planteja celebrar una experiència que implica els cinc sentits a les caves Freixenet, un dels proveïdors estratègics de la star-tup. Pel que fa a Catalunya, entre les propostes que fa es troba, per exemple, organitzar l’homenatge a l’Observatori Fabra de Barcelona, en un veler o catamarà a L’Estartit, Torredembarra i Barcelona, i en les pròximes setmanes presentarà experiències a Lleida.

La plataforma anirà sumant ubicacions i escenaris, de manera que pretén acabar l’any amb més d’un centenar de propostes d’homenatge als difunts.

Però la idea de trencar motlles va més enllà. Els fundadors d’Iteralix asseguren que durant el primer trimestre de l’any vinent oferiran també la possibilitat d’organitzar el propi funeral, una opció disruptiva de la qual no han volgut donar més detalls.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.