Gran angular

L’ús del cotxe creix a Barcelona fins al 47% des de l’inici de la pandèmia

Un estudi d’EAE Business School indica que a Barcelona hi ha 6.000 cotxes per quilòmetre quadrat, el doble que a Madrid o París

Un dels efectes de la pandèmia a Barcelona ha estat que els ciutadans estan fent créixer l’ús del cotxe per als seus desplaçaments, fins al 47% des de l’inici de la pandèmia, segons revela l’estudi L’impacte de la pandèmia en la gestió de les ciutats globals del segle XXI. Reptes i canvis. El cas de Barcelona, elaborat per Chelo Morillo, professora d’EAE Business School.

Aquesta dada suposa, com remarquen els autors de l’estudi, que la ciutat ha incrementat en 23 percentuals l’ús del cotxe, fins a ascendir al 47%. Tal com recull l’estudi, Barcelona destina el 60% de l’espai públic per a ús dels cotxes, malgrat que només un de cada quatre viatges es realitza en vehicle privat. L’informe indica que a la capital catalana hi ha 6.000 cotxes per quilòmetre quadrat, el doble que a Madrid o París, la qual cosa influeix directament en els índexs de contaminació de la ciutat.

Malgrat aquest increment en l’ús dels cotxes, Barcelona lidera, a Espanya, la creació de terrasses, amb 1.300 nous espais destinats a aquests establiments, que anteriorment eren aparcaments al carrer, eliminant 4.500 places de pàrquing de la via pública. Per part seva, Madrid ha creat 582 noves terrasses, eliminant 1.318 places de pàrquing.

En aquest sentit, el 66% de bars i restaurants han ampliat la seva zona exterior i un 33% dels quals no tenien terrassa ara disposen d’ella. Barcelona ha sumat 10.000 taules i 40.000 cadires, creades a partir de zones que anteriorment ocupaven els vehicles. “Aquesta va ser una normativa sorgida durant la situació d’emergència que actualment es troba a debat de regularització i adequació sobre el futur d’aquesta. Barcelona sembla que persistirà a mantenir algunes d’aquestes mesures, mentre que Madrid ha comunicat que serà una actuació reversible”, assenyala Chelo Morillo.dans.”, afegeix l’autora.

La mobilitat de les principals ciutats europees va canviar al 2020, arran de la pandèmia. En el cas de Barcelona, la ciutat va tenir una mitjana de 24% menys de trànsit comparat amb 2019 i 105 dies trànsit sense embotellaments i/o congestió durant 2020. Per la seva part Milà amb un 26% menys de trànsit i 121 dies de trànsit fluid i Madrid un 35% menys i 137 dies de trànsit sense embussos.

El rànquing europeu en creació de carrils de bicicleta, creat durant l’any passat, està liderat per París amb 165,7 km, seguida de Londres amb 75 km, Brussel·les amb 26,5 km i Berlín, 24 Km. A l’Estat espanyol, Barcelona també lidera amb 21 nous quilòmetres de carril bici i li segueix Madrid amb 12 km.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.