Gran angular

GVC Gaesco preveu pujades mitjanes de fins al 10% als mercats financers durant el 2022

El grup financer admet que no està clar que el consumidor pugui afrontar la forta inflació un cop s’hagi acabat l’estalvi generat durant la pandèmia

El grup financer GVC Gaesco Valores preveu rendibilitats mitjanes de fins al 10% als mercats financers per a l’any 2022, malgrat que hi puguin aparèixer noves variants de la Covid-19. En concret, indica que hi ha potencial de creixement a mitjà i a llarg termini d’un 20,9% per a l’Ibex 35, un 16,7% per a l’Euro Stoxx 50, i un 9,8% per a l’S&P 500.

Amb tot, com apunta el director general d’Anàlisi de GVC Gaesco, Víctor Peiro, hi ha raons per ser cauts amb el mercat, i fa esment de la inflació, conseqüència dels desequilibris generats durant la pandèmia, a causa de la forta reducció de la producció, seguida de la recuperació artificial de la demanda: “no tenim clar que els consumidors puguin afrontar la forta inflació de l’energia, l’habitatge i molts altres productes un cop s’hagi acabat l’estalvi que s’ha generat durant la pandèmia.”

Per a Marisa Mazo, subdirectora general d’Anàlisi de GVC Gaesco, és previsible que la inflació comenci a davallar a partir del primer trimestre del 2022, per a estabilitzar-se el 2023. Al seu parer, la clau serà la negociació salarial i el preu de l’energia. Una altra amenaça per als mercats, els colls d’ampolla que estan trencant estructures molt globalitzades, tot afectant fonamentalment la indústria, podria desembussar-se a partir del segon semestre del 2022.

Quant a les valoracions, hom parteix de la recomanació de tornar a empreses amb balanços forts, despeses flexibles i capacitat de fixació de preus. Per sectors, és atractiu el turisme, que pot viure un 2022 de recuperació, així com l’energia, justament pels vaivens soferts darrerament, la construcció, la tecnologia i el consum discrecional.

Els experts de l’àrea d’anàlisi de GVC Gaesco destaquen Solaria, Iberdrola i Repsol en el sector energia; IAG i Melià Hoteles Internacional en turisme; Sacyr, Buzzi i FCC en construcció; Cellnex en tecnologia; Inditex, Ebro, FILA i Unilever en consum; Catalana Occidente i AXA en el sector assegurances; Stellantis Gestamp en automobilisme; Santander i Unicaja en la banca i, finalment, Telefónica, Orange i TIM en les telecomunicacions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.