Societat

conflicte bèl·lic a l'est d'europa

H&M posa a la venda el seu negoci a Rússia

La cadena de moda sueca ja s’havia retirat del país arran de la guerra a Ucraïna

L’eventual comprador adquiriria, entre altres, els drets d’arrendament de prop de 170 botigues en 65 ciutats

La cadena de moda sueca Hennes and Mauritz (H&M) ha posat a la venda el seu negoci a Rússia després d’anunciar la seva retirada del país per la guerra a Ucraïna, segons ha informat el rotatiu rus Kommersant. Segons el diari rus, l’eventual comprador adquiriria els drets d’arrendament de prop de 170 botigues en 65 ciutats del país, un centre distribuïdor de 57.700 metres quadrats i 210 milions de dòlars en reserves de mercaderies.

La font consultada pel mitjà rus ha assenyalat que del total de botigues, un 40% tenen contracte d’arrendament fins al 2050, mentre que un 50%, en tenen almenys fins al 2030.

Les reserves de mercaderies permetrien abastir la xarxa de botigues administrada per un nou propietari durant un total de 30 setmanes.

Tot i així, a més dels guanys, el nou propietari haurà d’assumir també les demandes judicials d’alguns propietaris dels locals que no reben el seu pagament després del tancament de les botigues i l’anunci de la retirada de la companyia sueca del mercat rus.

Segons les fonts russes, entre els possibles compradors d’H&M hi ha les principals xarxes de moda russa, com Melon Fashion Group, amb més de 840 botigues amb les marques Zarina, Befree, Love Republic i Sela, i el grup Sportmaster, amb mes de 600 botigues. La decisió de cessar el subministrament de les produccions de la companyia, però, fa gairebé impossible la venda de tota la xarxa a un sol comprador, amb la qual cosa, H&M es vegi obligada a vendre per separat les reserves de mercaderies i els paquets d’arrendament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.