L'avaria va costar prop de 300.000 euros a TMB
La línia 9 del metro –i en part la línia 10– va tenir la primera incidència destacada a mitjan mes d'agost, quan el sistema de conducció automàtica dels combois va fallar i va obligar durant uns dies a suspendre el servei en un tram de la línia. Com a transport alternatiu, Transports Metropolitans de Barcelona va haver d'habilitar un servei de busos per connectar les estacions afectades, a banda de destinar-hi personal per informar els usuaris. Tot l'operatiu, segons la presidenta de TMB, Assumpta Escarp, va tenir un cost d'entre 200.000 i 300.000 euros.
En aquest sentit, i a instàncies de la Generalitat, la companyia li ha traslladat aquesta estimació econòmica com a quantitat susceptible d'indemnitzar si el govern conclou que Siemens –empresa responsable del sistema de regulació automàtica dels trens– va ser la responsable de l'avaria. Fonts del Departament de Política Territorial i Obres Públiques han indicat que encara s'espera el resultat de l'expedient que la Generalitat va obrir arran de la incidència, unes conclusions que es podrien conèixer d'aquí a quinze dies. Llavors, però, i independentment de les responsabilitats que l'informe determini, el conseller Joaquim Nadal va assegurar que la multinacional hauria de “respondre dels contractes que té signats” amb la Generalitat.