L’embolcall reutilitzable de Roll’eat s’expandeix arreu
L’empresa dissenya solucions per substituir el plàstic i altres materials en la conservació i el transport d’aliments
Més de la meitat de les seves vendes es localitzen als mercats europeus, a països com ara Bèlgica i els Països Baixos
Roll’eat, que s’ha especialitzat en el disseny de solucions per substituir l’embolcall de plàstic d’un sol ús per al transport i la conservació d’aliments, ja sigui amb portaentrepans o bosses de la compra reutilitzables, ja ha aconseguit un important recorregut als mercats exteriors, on realitza el 50% de les seves vendes, que ja depassen els 10 milions d’unitats, com la fundadora i CEO de l’empresa, Meritxell Hernández.
“Exportem fonamentalment a països europeus, com ara Bèlgica i els Països Baixos, on tenim un distribuïdor molt bo.” Roll’eat fa tres anys que és present als EUA, “un mercat en què s’ha de picar molta pedra, perquè el malbaratament hi és molt estès”.
Amb el pas dels anys, el ventall de solucions que ofereix Roll’eat s’ha anat enriquint, fins al punt que a hores d’ara ja inclou més de 200 solucions, des de la gamma de portaentrepans Boc’n’Roll fins a la de bosses reutilitzables Snack’n’Go, concebuda per transportar petits esmorzars; Eat’n’Out, que pot fer les funcions d’estovalles, o Grab’n’Go, bossa intel·ligent que separa els productes secs dels líquids. “Hem anat creixent en segments de mercat, i tenim productes especialment concebuts per a nens, adolescents, etc.” Una línia que com més va més important és en el volum de vendes de Roll’eat “és la línia de dissenys personalitzats per a empreses”: “Són les mateixes empreses, que han pogut veure el nostre producte a les botigues, les que ens venen a veure.”
Canvis amb el pas dels anys
A la llum d’aquests gairebé vint anys d’experiència, Meritxell Hernández ha pogut observar si hi ha hagut una transformació d’hàbits en la lluita contra els productes d’un sol ús que esdevenen un problema de contaminació. “Certament, hi ha hagut canvis importants: si ens centrem en el segment de les escoles, en què ens vam introduir el 2008, veiem que aleshores eren molt poques les escoles verdes, i ara gairebé cap escola deixa portar paper o alumini com a embolcall de l’esmorzar.” El creixement que ha experimentat en tots aquests anys de singladura Roll’eat s’explica per aquesta aliança inicial amb les escoles: “Amb aquesta estratègia, després vam poder arribar a les famílies, es va aconseguir que els pares se sensibilitzessin sobre la necessitat de reduir els residus d’embolcalls.”
Petjada de les empreses
D’altra banda, les solucions que proposa Roll’eat també han tingut molt bona acollida en el sector de l’empresa. “Moltes empreses adquireixen els nostres productes per compensar la seva petjada de carboni.”
El darrer
En l’àmbit legal, Meritxell Hernández creu que, en els anys a venir, “la llei hauria d’avançar cap a la prevenció i la reutilització, per evitar el residu de plàstic, per damunt del reciclatge”.