Emprenedors

Emprendre per ajudar els emprenedors

Una madrilenya crea la primera consultoria de riscos per a ‘start-ups'

Pot semblar una bogeria deixar un lloc d'alta responsabilitat en una gran empresa, després d'una trajectòria de més de vint anys, per emprendre en un sector un xic desconegut. I fer-ho per a un client potencial que va amb el pressupost molt ajustat, i a sobre en una ciutat que no és la seva. Però diuen que la il·lusió mou muntanyes i María Isabel Gámez García ho exemplifica en persona. Aquesta madrilenya de 40 anys ha creat a Barcelona la primera consultoria de riscos i assegurances a la carta per a empreses emergents. Sí, especificament per a firmes que acaben de posar-se en marxa i que fins ara no trobaven en el mercat una consultora que tingués en compte les particularitats i les necessitats dels emprenedors en matèria d'assegurances. “Emprender Seguro és part de l'univers start-up que hi ha a Barcelona, perquè el nostre model de negoci està estructurat de manera que som uns col·laboradors constants al llarg del creixement de les start-up”, assegura Gámez.

L'emprenedora ha fet un pas més enllà en la creació de la consultora i ha fet evolucionar el concepte de la corredoria d'assegurances tradicional. “Les start-ups no tenen la capacitat ni els recursos per contractar en plantilla un responsable de riscos, i els donen l'oportunitat que els ho fem nosaltres”, explica l'emprenedora.Gámez, que a més d'experta en assegurances és enginyera de formació, té capacitat per fer una anàlisi més tècnica del model de negoci de les start-ups tecnològiques i industrials.

Emprender Seguro fa doncs, una aposta per una manera de treballar estructurada, amb una metodologia basada en diferents esglaons. Primer identifica els riscos amb una eina pròpia dissenyada per la mateixa fundadora que és el test de detecció del risc (TDR). El següent pas és la planificació dels riscos per incloure'ls en el pla de negoci mitjançant un altre producte propi que és l'informe de planificació del risc. “Un dels punts crítics en aquestes empreses és la captació de capital, el fet de presentar un estudi de riscos dins del pla de negoci els dona un plus davant els possibles inversors”, considera.

I per últim la consultora implementa en l'start-up diferents eines per minimitzar els riscos, com la contractació d'assegurances específiques, el registre de la marca, entre d'altres.

Ara bé, María Isabel Gámez ha de fer encara molta pedagogia, ja que encara hi ha bastant desconeixement de la importància que té la contractació d'una assegurança en empreses petites, acabades de néixer o fins i tot en freelance. Per això, molt sovint agafa el portàtil i imparteix tallers sobre riscos als seus clients potencials en centres com Barcelona Activa o altres oficines de promoció econòmica.

En només un any de vida ja té més d'una trentena de clients i el negoci funciona per damunt de les expectatives marcades en la seva posada en marxa. A la seva cartera de clients té des d'una botiga que fa pastisseria saludable a uns emprenedors de la UPC que han desenvolupat uns dispositius electrònics per a malalts de Parkinson.

Per posar en marxa la consultora Gámez va fer una inversió de 15.000 euros, aproximadament, i espera facturar-ne 100.000 en tres anys.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.