Eines

Neus Arqués

Analista i autora del llibre 'Tu plan de visibilidad 40+'

“Les distraccions són moltes i la capacitat de captar l'atenció, escassa”

Ens han educat en el convenciment que el talent és necessari i suficient per destacar

“El meu nom és Neus. Sóc escriptora i treballo com a analista. Analitzo l'impacte de la visibilitat en el talent. Siguin quins siguin els teus mèrits, si no et veuen, no et compren.” D'aquesta manera parla de si mateixa Neus Arqués al seu darrer llibre, Tu plan de visibilidad 40+, adreçat als professionals de la seva generació, la dels babyboomers. Fundadora d'una empresa de màrqueting digital el 2000, Neus fa els deures i abans de l'entrevista ja ha posat el nom d'aquest periodista a Google i li comenta algunes coses que ha trobat.

Tenir visibilitat és equivalent a aconseguir un bon posicionament a Google?

La visibilitat digital és una part cada cop més important però d'igual manera ho són les relacions personals, les converses que tens, etc.
La generació que va néixer en els seixanta, els ‘babyboomers', tenen inclinació a la invisibilitat, a passar desapercebuts, per què creu que és així?

Per educació i per context. Ens han educat en el convenciment que el talent és necessari i suficient per destacar: si ets bo et vénen a buscar sense que hagis de fer res. D'altra banda, el context econòmic ho ha afavorit perquè s'ha basat en la fidelitat a una empresa i supeditar la nostra visibilitat a la seva.
I ara això s'ha acabat?

Sí. La crisi ens ha despertat de cop del somni en què estàvem i la vella relació que hi havia entre professional i empresa ha saltat pels aires. Les companyies han adoptat polítiques de contractació molt més dinàmiques i els professionals estan més abocats a la mobilitat laboral. En aquest nou entorn la visibilitat és clau, però en l'era d'internet les distraccions són moltes i la capacitat de captar l'atenció, un bé escàs. Ens cal un pla de visibilitat.
Vostè va dirigir la Fundació Barcelona Promoció per vendre la capital catalana al món. Es ven igual una ciutat que una persona?

Sí, o un iogurt o un polític. Podríem dir que de la mateixa forma. Al final per confeccionar un pla de visibilitat el que s'han d'aplicar són les eines del màrqueting.
Això sona a vendre fum.

Perquè el màrqueting té mala premsa; sembla que estiguis tergiversant la realitat o manipulant. Però el màrqueting és simplement allò que ens permet detectar i donar resposta a una necessitat del mercat. Estem en l'era de la transparència, amb internet la mentida té les cames molt curtes.
Tothom pot aspirar a guanyar visibilitat i crear una comunitat?

Sí, però hem de definir algunes coses com ara a qui ens adrecem. Tirar a tort i a dret és la primera inclinació però no ens porta enlloc. Hem de pensar primer de quina conversa volem formar part.
Promet que amb vint minuts al dia n'hi ha prou?

És el que calculo que cal per executar el pla. Cal posar-se les piles i ser constant: compartir continguts en les xarxes socials que has triat, que no són totes, i mantenir una conversa de qualitat: això, uns vint minuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.