Empreses

Restalo.es facturarà 25 milions tres anys després de néixer

. La firma de reserves en línia per a restaurants planeja replicar el reeixit model a Europa i obrir delegacions a França i Regne UnitCada dia reben una mitjana de 2.700 sol·licituds de reserva

Els usuaris poden obtenir descomptes de fins al 70% del preu original

Això era una australiana, un holandès i dos espanyols residents a Barcelona que... No és l'inici d'un acudit clàssic sinó el de la història d'una empresa amb una trajectòria meteòrica. Clarissa O'Leary, Juan Otero, Enrique Domínguez i Jasper de Lange van posar en marxa l'octubre del 2008 Restalo.es, una web de reserva en línia especialitzada en restaurants. Només tres anys després de la seva creació, preveuen acabar l'exercici amb una facturació de 25 milions d'euros.

Aquests quatre emprenedors –amb experiència en l'àrea de les noves tecnologies– van engegar Restalo.es amb la idea d'adaptar el ja existent negoci de reserva en línia d'hotels, al món de la restauració. “Quan vàrem començar a funcionar només hi havia una plataforma similar, especialitzada en restauració als EUA, i un altra a la Gran Bretanya”, recorda Juan Otero, director comercial i un dels socis fundadors, així que es van convertir en els primers que obrien aquest camí a l'Estat espanyol, i arribar els primers els ha donat un clar avantatge.

L'èxit de Restalo ha estat en part gràcies a la fórmula del win-win (tots guanyen) i a la combinació de diferents elements: un moment econòmic crític en què només les grans ofertes fan moure el consumidor i la consolidació de les reserves en línia.

Per a l'usuari Restalo.es és una bona opció perquè permet reservar en línia, de manera ràpida i en temps real. “A Restalo disposem d'un mínim de taules per restaurant i cada reserva està garantida, quan s'acaben ja no se n'ofereixen més”, explica Otero. Reservar a través de la web permet accedir a descomptes de fins al 70% del preu inicial, i a més han dissenyat un sistema de fidelització de punts, que es poden bescanviar per sopars totalment de franc que regala Restalo. “El que pretenem és que l'usuari sigui recurrent i confiï en el sistema”, matisa Otero. De moment, ho estan aconseguint. La web té una mitjana de 2. 700 sol·licituds de reserva diàries. El juny del 2011 van registrar un increment del 400% respecte a l'any anterior.

Per la seva banda, per al restaurador es converteix en una eina de màrqueting en línia potentíssima. “Per més inversió que féssim no podrien accedir al volum de públic potencial al qual arriba la pàgina web”, explica Otero. Tot i que no és obligatori que els restaurants facin ofertes, acaba sent una eina d'eficiència, ja que ajuda a omplir els restaurants en dies o horaris de menys afluència. “Nosaltres ens convertim en el departament de màrqueting de cada restaurant per planificar ofertes i propostes i donar visibilitat a la seva marca”, explica Otero.

Malgrat les reticències inicials amb què es trobaven Otero i O'Leary quan proposaven als restauradors sumar-se a aquesta plataforma, l'evidència dels beneficis ha anat posant les coses al seu lloc i ara com ara tenen en cartera més de 8.000 restaurants de tot l'Estat. La web té acords amb establiments de la majoria de províncies de l'Estat, i amb uns 300 repartits entre París, Milà, Roma i Londres, per als turistes d'aquí que marxen de vacances a alguna d'aquestes destinacions i volen fer servir el mateix model de reserva.

Ara com ara el 7% del total de comandes provenen de l'estranger, principalment del Regne Unit, França i Itàlia; el 93% restant, de l'Estat espanyol. A Barcelona, Madrid i València, per aquest ordre, és on millor funciona.

És d'aquests d'on Restalo.es aconsegueix els ingressos. Cobra una comissió fixa, d'uns dos euros, per cada comensal que ha consumat la reserva.

MIRAR a EUROPA.

L'aclaparadora resposta al mercat espanyol els ha animat a desplegar veles cap a Europa. Han tancat una tanda d'inversió d'un milió d'euros amb la firma de capital risc: Active Venture Parners que els ajudarà a afrontar la seva expansió internacional. “La idea és obrir delegacions a cada país. En principi, volem focalitzar-nos a França, Regne Unit o Itàlia”, explica.

Tot i que es troben en un moment de definició del pla de negoci, Otero assegura que la internacionalització és un procés relativament imminent.

Facturació
7M €
Treballadors
30
Any de fundació
2008

Un programari que jubila el llibre

Restalo.es aspira a ser molt més que una plataforma de reserves en línia i han començat a comercialitzar un programari que farà jubilar el tradicional llibre de reserves dels restaurants.

El programa que està destinat a la gestió de les reserves, afegeix valor al sistema actual de llistats de reserves que en acabar l'any acabava ala paperera. Com explica Otero, es tracta d'un sistema en xarxa que recull el llistat de reserves, ajuda a organitzar taules i, a més, a partir de la recopilació de dades, genera una informació que permet fidelitzar clients i maximitzar la seva sala. “El software treballa amb logaritmes per modificar les taules”, explica Juan Otero, que assegura que aquesta iniciativa neix de la necessitat que han detectat entre els restauradors, als quals a mesura que els anava creixent el volum de reserves per internet la gestió se'ls complicava. De moment ja n'han comercialitzat 200 unitats en versió beta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.