Empreses

Emprenedor

Terrae Box Services

Reformes a casa sense salts al pressupost

Aquesta firma adapta el model dels coneguts cofres d'experiències al segment del bricolatge per oferir serveis a preus tancats

Iniciar una reforma a casa, sigui la que sigui, presenta d'entrada dues grans incògnites: quant de temps trigaran a acabar-la i quants diners ens costarà. Dues incògnites que tiren enrere més d'un, sobretot en època de crisi. En aquest context Martín Díaz Cuadrado ha vist una bona oportunitat de negoci. La seva proposta consisteix a vendre paquets d'obres i serveis de manteniment a particulars i a preus tancats, tota una novetat en un sector acostumats a preus inestables. “Per a una mateixa obra et pots trobar pressupostos totalment diferents”, explica.

Ell mateix ho va viure en primera persona com a responsable de manteniment de les botigues d'una important cadena i d'aquesta experiència va sorgir la idea de Terrae Box Services, que adapta al bricolatge el model dels cofres d'experiències que ja funcionen en el segment de l'oci. Martín Díaz ha dissenyat quatre cofres que van des dels 89 fins als 299 euros en funció del tipus dels serveis. Així, en la caixa més econòmica el client pot triar entre una selecció de les reparacions i instal·lacions més habituals així com de petites obres de manteniment, mentre que en l'opció més cara s'inclou des d'instal·lar un sistema d'aire condicionat fins a pintar grans estances.

Cada cofre conté una seixantena de serveis que presten una llista de 700 proveïdors que l'emprenedor s'ha encarregat de fitxar durant aquest primer any. “La crisi m'ha ajudat, ara hi ha moltes empreses i autònoms als quals els ha baixat el volum de feina i estan disposats a treballar a un preu tancat”, explica aquest jove de tan sols 24 anys. De fet, Martín Díaz reconeix que té una llista d'espera extensa d'altres proveïdors interessats a participar en el projecte, però detalla que ha estat molt selectiu en la seva tria. “Si no ofereixen qualitat no m'interessen.”

L'emprenedor preveu que els cofres es comencin a comercialitzar amb vista al Nadal, tot i que destaca que, a diferència dels del segment d'oci, aquí el 90% de les vendes seran per a consum propi en comptes de per regalar. Per poder complir aquest calendari ja té negociacions avançades amb alguna cadena de grans superfícies, botigues especialitzades i supermercats. Mentre això arriba, però, des d'aquest mateix mes de novembre l'empresa oferirà els serveis a través d'internet. “El client podrà configurar el servei o obra que vulgui i comptar amb un pressupost tancat i un compromís de temps”, explica.

Tot i que l'objectiu és cobrir tot el territori de l'Estat, Díaz reconeix que d'entrada el seu negoci es concentrarà a les grans ciutats. Amb tot preveu una penetració ràpida com la que s'ha produït en el segment de l'oci i per això confia a arribar al milió i mig de facturació el primer any.

Díaz, que va formar-se en FP i que reconeix que sempre ha tingut vocació emprenedora, ha abocat un total de 90.000 euros al projecte, en part gràcies a l'entrada d'un soci inversor l'estiu passat. “El vaig contactar com a possible proveïdor i es va interessar per entrar al negoci”, explica. Aquest novembre té pensat contractar dues persones per assumir l'inici de la comercialització, però ja avisa que això només és el principi i fins i tot no descarta l'opció de franquícies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.