Emprenedors
El portal de Catalunya
Una porta al menjar de casa
Aquesta botiga i espai de degustació promociona els productes catalans
L'Alfred Pitarch i la seva dona, la Sol Navarro, sempre han tingut inquietud per ser emprenedors i, a pesar que semblaria que el context econòmic no anima, tots dos van obrir al centre de Reus ara fa un parell de setmanes El Portal de Catalunya, un local especialitzat en la venda i degustació de productes elaborats a Catalunya.
Amb més de 300 referències en catàleg -tot i que els emprenedors esperen que en siguin moltes més en el futur-, El Portal de Catalunya vol ser un “aparador de productes fets a casa”, tal com explica Pitarch.
Per això els dos emprenedors han contactat directament amb els productors -molts cooperatives agrícoles- per tal d'establir una relació directa i sense intermediaris.
La majoria d'aquests productes no es troben als prestatges dels supermercats, sinó que són singulars. Generalment provenen de sèries de producció més petites però d'alta qualitat, i Alfred Pitarch rebutja que això vulgui dir més cars. “De fet, aquest ha estat un dels problemes que s'han trobat aquest tipus de productors a l'hora d'entrar en els supermercats, perquè els releguen a espais reservats per a productes selectes i més cars”, explica l'emprenedor.
Per a Pitarch això no fa sinó escanyar encara més els petits productors davant els grans distribuïdors. La idea d'El Portal de Catalunya és justament la contrària, és a dir, acostar aquests productes al consumidor i demostrar que la qualitat no sempre ha de significar pagar més.
Com a espai per al seu negoci els fundadors d'El Portal de Catalunya han triat un local en un edifici emblemàtic del centre de Reus, una casa del 1858 amb elements vuitcentistes i noucentistes i amb una gran porta de ferro forjat que ha servit a més per donar nom a la botiga.
El context de crisi no ha estat cap fre a l'hora d'apostar per posar en marxa el negoci. Al contrari, per a Alfred Pitarch aquest context pot ser més una oportunitat que un handicap.“Ara és precisament un moment en què pots trobar més facilitats per tancar la selecció del local i on tens més opcions per esgarrapar mercat a la competència”, explica.
Això sí, Pitarch reconeix que el moment no ajudarà a fer un salt ràpid en beneficis. Per al proper exercici la firma compta amb poder assolir els 100.000 euros, una quantitat encara modesta. “No ens preocupa créixer a poc a poc”, destaca Pitarch.
NOVES OBERTURES.
De moment, però, les perspectives són bones i en aquestes dues primeres setmanes amb la persiana apujada la resposta entre el públic ha estat “molt bona”, diu Pitarch. L'emprenedor coneix bé el sector de l'alimentació després de quinze anys treballant per al productor català de fruita seca La Morella Nuts.
Fins al moment present tota la inversió -uns 30.000 euros- l'han fet amb estalvis. Com diu Pitarch: “No volem intentar abastar massa per després haver de recular”.