Emprenedor
Ulabox
Un supermercat per no moure't de casa
Ulabox ofereix des del juny passat una alternativa en línia per fer totes aquelles compres que no calgui fer en persona
Només fa vuit mesos que es van posar en marxa però ja disposen de 50.000 usuaris registrats i l'objectiu és arribar a 300.000 en acabar l'any. És la millor mostra de l'èxit d'Ulabox, un supermercat 100% en línia que es presenta com una alternativa “per a totes aquelles compres que no calgui fer en persona”, explica un dels seus socis, Jaume Gomà.
Per això Ulabox ha començat amb productes per a la llar, begudes, cosmètica i productes per a nadons. Actualment ja disposa de 3.000 referències i l'objectiu és tenir-ne més de 5.000 abans d'acabar el 2012. “Ara començarem a introduir alimentació seca i embassada”, explica Gomà. La rebuda de les marques -Ulabox negocia directament amb els proveïdors- està sent molt bona entre altres coses perquè, com explica Gomà, “la majoria dels grans fabricants tenen departaments específics per treballar el canal en línia, i hi tenen bona predisposició”. I el recorregut és ampli si es té en compte que només l'1% de la població fa servir aquest canal per a compres de gran consum. “Pensar a assolir un 5% en els propers anys és molt raonable”, diu. La consolidació en els sectors de l'oci i l'èxit d'experiències com Privalia en moda i complements ajuden a obrir el camí.
Amb aquesta projecció, els tres socis d'Ulabox -Jaume Gomà, Sergi de Pablos i David Baratech, que va començar a treballar la idea de negoci el juny del 2010- van aconseguir tancar una primera roda de finançament amb temps rècord i un volum poc habitual en fases tan inicials. Concretament, l'any passat van obtenir 750.000 euros de diversos inversors especialitzats en internet, com Marek Fodor (fundador de Atrápalo), Jesús Monleón (Offerum), Dani Giménez (Trobit) i Cabiedes & Partners. La companyia ja acaba de tancar la segona roda de finançament interna amb què ha aconseguit una quantitat semblant que, de moment, Gomà prefereix no concretar.
La nova injecció servirà per consolidar el projecte al mercat espanyol, tot i que en una segona etapa, Gomà no descarta exportar el negoci a altres països. També servirà per preparar una altra versió de la seva aplicació per a Iphone -la primera va sortir l'octubre passat- i també per entrar en altres plataformes com Android. “Ara el 7% de les vendes ja les fan a través de dispositius mòbils”, diu Gomà. L'avantatge d'Ulabox és que el seu sistema permet guardar la llista de la compra, amb la qual cosa pots començar a seleccionar productes amb el mòbil mentre vas amb l'autobús i, després, a casa, continuar amb l'ordinador.
Instal·lats a Barcelona Activa gràcies a la xarxa d'inversors privats SeedRocket, Ulabox ja dóna feina a una vintena de persones i aquest 2012 la quantitat encara es pot ampliar més. Com també s'amplia el seu grup de clients. La majoria d'aquests tenen entre 25 i 50 anys i responen bàsicament a un perfil urbà, sobretot de Barcelona i de Madrid. Ara bé, Ulabox dóna servei a tot l'Estat espanyol (llevat de les Canàries) amb una entrega en 24 hores i gratuïta a partir d'una compra de 39 euros.
Un dels propers projectes és traduir el web al català. “Ens fa molta il·lusió i esperem tenir-la a punt d'aquí a molt poc temps”, explica Gomà.