Empreses

Ribé Salat obrirà una oficina a Londres i ja pensa en Llatinoamèrica

La corredoria d'assegurances va créixer un 11% el 2011 i enguany preveu continuar incrementant els ingressos i arribar als 10,6 milions

Fa set anys que dóna servei a l'exterior gràcies a l'aliança amb Assurex Global
L'altra clau de les bones xifres de l'empresa són la tecnologia i els serveis en línia

Ribé Salat, corredoria d'assegurances, consultora de riscos i assessoria, fa set anys que dóna servei als seus clients a tot el món, però ara, malgrat la crisi, ha decidit posar els dos peus en un altre país i obrir una oficina pròpia a Londres, tant per als clients seus que ja hi treballen com per captar-ne de nous. L'oficina de Londres serà una realitat aquest estiu i hi treballaran, en un inici, tres persones. A més de la seu central a Barcelona, Ribé Salat té oficines a Girona, Vic, Palma i Madrid. La del Regne Unit serà la primera fora de l'Estat espanyol però no l'última. Els països llatinoamericans són un mercat en auge i l'empresa catalana ja hi pensa, tot i que ara està centrada en Londres. Colòmbia és el país que veuen de més bon ull i on podrien aterrar aquest mateix any.

“La nostra internacionalització ve de la col·laboració amb Assurex Global, gràcies a la qual podem garantir als nostres clients el mateix servei que els donem aquí a qualsevol país del món”, explica Jordi Ribé, president de Ribé Salat. Assurex Global és una xarxa independent de brokers d'assegurances i assessors en gerència de riscos amb mig miler d'oficines a tot el món, i gràcies al fet de formar-ne part –és l'únic membre a l'Estat espanyol–, Ribé Salat treballa també per als clients de totes les companyies sòcies quan són a l'Estat. “Vam començar a sortir a fora perquè els nostres clients s'internacionalitzaven”, afegeix Ribé, que ara creu que ha arribat l'hora d'obrir una oficina pròpia. “Obrim a Londres perquè allà el mercat està pujant i perquè cada cop es demanen productes més complexos que hem d'anar a Londres per contractar-los.” El mercat d'assegurances de la capital anglesa és el més important del món, i ser-hi també els dóna un avantatge respecte als seus competidors, ja que tindran accés directe a aquest mercat i als productes més innovadors. Això els permetrà millorar el servei als seus clients, però també van a la city per captar-hi nous clients.

Si el londinenc és un mercat més que consolidat, el llatinoamericà està clarament a l'alça, i Ribé i Salat estudia anar-hi, tot i que admet que encara ho tenen “molt verd” i han d'estudiar-ho més. “No descartem una punta de llança a Colòmbia. Té molt de potencial de creixement”, explica el president i fundador del grup, que diu que podria ser abans de final d'any. Cada cop més empreses de diversos sectors estan fent el pas cap a un mercat que està desplaçant el Brasil –on la competència ja és molt més gran– com el preferit per les empreses entre els mercats de Llatinoamèrica.

Dos dígits

La sortida a l'exterior amb oficina pròpia no és fruit de la casualitat, sinó d'un creixement que fins i tot en plena crisi està sent de dos dígits. Els ingressos de Ribé Salat van augmentar un 11%, fins als 9,2 milions d'euros, el 2011, any en què va gestionar un volum de primes de 110 milions d'euros. Enguany la firma preveu arribar als 10,6 milions d'euros d'ingressos, un 15% més que l'any passat. La clau d'aquests números verds és la internacionalització però també la innovació i l'ús de la tecnologia per oferir solucions més eficients als seus clients.

“En un moment com l'actual, les empreses busquen solucions que els permetin concentrar els seus recursos en aquelles àrees que els aporten valor”, relata Jordi Ribé. Això les ha dut a externalitzar cada cop més serveis i a buscar proveïdors que siguin eficients. Per exemple, la gestió de riscos és un d'aquests serveis. A Ribé Salat analitzen cadascun dels riscos que tenen les empreses i els proposen la manera més eficient de minimitzar-los, sigui contractant assegurances —del tipus que sigui— o amb altres actuacions. Però la companyia catalana no només viu de la corredoria d'assegurances, sinó que també és assessora i gestora tant en matèria fiscal com en matèria laboral. La filosofia, però, és la mateixa: servei eficient per a unes empreses cada cop més externalitzades. Algunes externalitzen fins i tot àrees com la comptabilitat.

“Apostem per la tecnologia com un element per oferir més bons serveis”, explica. Els seus clients poden accedir per internet a la seva base de dades jurídica, fiscal o laboral en temps reals, veure els tràmits que ha realitzat, consultar dades laborals, com ara altes, baixes, contractes, nòmines, etcètera. Ribé Salat té el Portal del Empleado, a través del qual les empreses poden no només fer consultes, sinó també gestions amb la Seguretat Social, i els treballadors d'aquestes empreses també poden consultar-lo.

Aquesta aposta de la companyia catalana li ha permès fer front a la crisi. Perquè, naturalment, els sectors en què treballa també l'han patida. “El preu de les primes ha baixat molt. Per aconseguir el mateix volum de primes has de vendre moltes més assegurances. És un mercat molt agressiu i competitiu”, explica Jordi Ribé. “Ara —continua— et reben clients que abans no et rebien i et deien que ja ho tenien resolt”, però això també vol dir que els seus clients poden rebre d'altres ofertes. “Es tracta de moure't més que la mitjana de mercat”, conclou, i d'un enfocament cada com més comercial de la companyia. No només amb més venedors, sinó amb una mentalitat enfocada cap al client.

Aquest any Ribé Salat fa 25 anys. En aquest temps ha passat de ser una persona, el Jordi Ribé, a 170 professionals. En els darrers quatre anys, en plena crisi, la plantilla ha crescut un 38%. Aquest 2012 superarà els 10 milions de facturació, el 70% de la qual prové del negoci de les assegurances i el 30% del d'assessoria.
Facturació
9,2 M€
Treballadors
170
Any de fundació
1987


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.