Focus

“Va costar assumir la nova situació”

Quan Sergi Casado va perdre la cadira de periodista des de la qual havia teclejat 11 anys de notícies, va passar-se “quatre o cinc mesos” buscant un nou rumb professional. Afectat per l'expedient de regulació d'ocupació a El Punt Avui, amb un sector periodístic en plena depressió i on les portes, si s'obren, és per deixar sortir gent a cabassades més que no pas per donar la benvinguda a noves incorporacions, admet que en trobar-se de nou a la casella de sortida “primer va costar-me assumir la nova situació, vaig preguntar-me cap a on volia anar, cap a on anava la meva feina, què havia estat fent i què m'agradaria seguir fent”. Fins i tot va arribar a apuntar-se a “un curs intensiu de tècniques teatrals” pensant a provar sort en el gremi de la faràndula. Buscant la brúixola, també va posar-se en mans d'assessorament extern: “Vaig anar a un coach. Vaig fer cinc sessions i la veritat és que no hi creia gaire.”

La llum, però, la va trobar en una oficina de l'atur: “Mentre feia cua vaig veure un cartell que anunciava un curs de la UOC sobre com aplicar un blog d'internet al món laboral.” Aquell curs a distància va ser un aprenentatge “de coneixements bàsics” i va esdevenir l'embrió de circdetarragona.com, un diari digital centrat en l'actualitat informativa de la ciutat de Tarragona.

Casado explica: “Primer vaig obrir el blog, una mica com a hobby i per no perdre del tot el contacte amb l'actualitat de la ciutat. A mi, la meva feina m'agradava i vaig pensar que amb el blog podria seguir connectat a l'entorn mediàtic municipal.”

La dinàmica del blog i la immediatesa del canal digital el va anar engrescant i va començar a donar voltes a la possibilitat de convertir aquell passatemps en un projecte amb més solidesa. “No em preocupava fer diners amb el blog però, en canvi, sí que vaig començar a pensar que seria interessant potenciar el meu nom, la meva marca.”

Gràcies a una inversió de 5.000 euros (en disseny de la pàgina i en desenvolupament de les aplicacions per a telèfon mòbil) la marca circdetarragona es formalitza, el passat 18 de desembre, en un diari digital que rep “unes 800 visites diàries”, que té els seus anunciants propis i que acaba de tenir un germà petit: circdelacultura.com (una agenda cultural de tots els actes que es fan a les comarques tarragonines, amb intenció de donar cobertura també a les Terres de l'Ebre).

Sergi Casado admet que aquest pas endavant que ha fet la seva vida de periodista va molt més enllà de buscar i escriure notícies: “He acabat obrint una empresa i per fer-ho vaig haver d'anar a cursos d'assessorament per saber quin tipus de societat havia de crear o com funcionava el tema dels autònoms.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.