Empreses

Frigorífics Ferrer preveu créixer un 18% en facturació aquest 2014

La compra de Suñer Girona, el mes de juny passat, reforça la presència de l'empresa vigatana a la costa. L'any passat va moure 12,5 milions de quilos de producte fresc i congelat, 3,5 milions més que el 2007

Adaptant-se als canvis i a les oportunitats. Així és com Frigorífics Ferrer vol plantar cara a la crisi els propers exercicis. L'any passat, l'empresa vigatana d'aliments congelats i peix fresc va girar 12,5 milions de quilos de producte (3,5 milions més respecte al 2007) i va mantenir l'increment anual del 5% de mitjana de facturació de l'últim lustre. “Les ràtios demostren que per aconseguir aquesta facturació hem de moure més quilos de producte, perquè la tendència del mercat és anar a buscar el que és més barat, però tot i així el nostre objectiu és continuar creixent”, comenta Joan Curós, director comercial de Frigorífics Ferrer.

El factor clau que contribuirà a poder arribar als 60 milions de facturació pròpia el 2014 –la qual cosa representarà un 18,6% més respecte als 50,6 milions del 2013– és la compra de Suñer Girona, el juny passat. Aquesta empresa gironina, amb un volum de negoci de 8 milions d'euros i un miler de clients entre el Gironès, el Pla de l'Estany i el Baix Empordà, ha de permetre a Frigorífics Ferrer guanyar quota de mercat en el sector de la restauració i entre les peixateries d'aquella zona. “La nostra intenció aquest any és consolidar Suñer Girona i donar-nos a conèixer als nous clients”, diu Curós.

En aquest moment, Frigorífics Ferrer té una cartera de 10.000 clients, un 45% dels quals corresponen al sector de l'hostaleria i la restauració (Horeca); un 15%, a col·lectivitats; un 12%, a alimentació tradicional, i la resta es reparteix entre majoristes i gran distribució. “L'alimentació tradicional, el petit comerç, és el que ha tingut una major davallada. Per això ens hem hagut d'espavilar per captar el gran distribuïdor i apostar més per l'hostaleria, tant de costa com d'interior”, explica Curós.

Distribució a tot el país.

De les 2.000 referències de producte que elabora, comercialitza o distribueix Frigorífics Ferrer, més de la meitat (prop d'un 65%) correspon a peix i marisc –fresc i congelat– i la resta es reparteix entre verdura, carn (des de fa uns quatre anys), precuinats, postres i gelats (és concessionari oficial de Frigo des de fa 35 anys). D'aquestes 2.000 referències, aproximadament un terç són productes venuts amb la marca Ferrer (la majoria d'ells, d'elaboració pròpia) i els altres dos terços pertanyen a productes per a marques blanques i productes de terceres empreses, líders de mercat, a les quals Frigorífics Ferrer els fa la distribució per tot el territori català, aprofitant els 80 vehicles de repartiment (d'una flota total de 160) que té.

El 85% de les vendes de Frigorífics Ferrer avui dia es fan a Catalunya; un 10%, a la resta de l'Estat espanyol, i un 5% són exportacions. Precisament, segons el director comercial d'aquesta empresa, “un dels objectius a curt termini és obrir camp a l'exterior”. En llocs com Itàlia, Grècia, França i Portugal –amb força similituds pel que fa al tipus de producte que s'hi consumeix–, no descarten obrir-hi més mercat, tenint en compte que ara ja estan venent al sud de França i que en alguns d'aquests països ja hi han fet algunes exportacions, a més a més de punts com Tailàndia i Cuba.

La seu central de Frigorífics Ferrer, a Vic, ocupa unes instal·lacions d'uns 8.000 m², on hi ha la planta d'elaboració pròpia i les oficines. L'empresa d'alimentació disposa alhora de delegacions a Manresa, Figueres, Tarragona, Lleida, Girona i Barcelona (Mercabarna). Des d'aquests centres logístics es fa la reposició de producte –en total l'empresa té 39.000 m³ de cambres frigorífiques– i la distribució diària als clients.

Dels 300 treballadors que en l'actualitat té Frigorífics Ferrer, el 50% estan a la seu central. Dedicada en bona part al sector de l'hostaleria, l'època de més feina d'aquesta empresa es concentra entre maig i agost.

Els orígens de Frigorífics Ferrer es remunten al 1924, quan Julià Ferrer (besavi de l'actual gerent) va començar a vendre en restaurants d'Osona peix que comprava a Barcelona. Avui és dels primers distribuïdors d'alimentació congelada.
Facturació
50,6 M€
Treballadors
300
Any de fundació
1924
compra en origen

Lluç fresc de Namíbia

Frigorífics Ferrer importa peix congelat des de qualsevol punt del món, d'Àsia, d'Amèrica o d'Europa. El peix fresc el compra sobretot en llotges del Cantàbric, de Tarragona i de la Costa Brava, tot i que també importa producte refrigerat en origen, com ara llamàntol del Canadà, escamarlà d'Escòcia o lluç de Namíbia. Des de fa quatre anys, Frigorífics Ferrer té una delegació a Mercabarna, en una planta d'uns 5.000 m², on a més de tenir-hi producte congelat s'hi centralitza l'arribada i expedició de peix fresc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Frigorífics Ferrer preveu créixer un 18% en facturació aquest 2014