Empreses

Vocació per un assessorament més integral

Tarinas Grup combina amb èxit els serveis de gestoria a empreses i particulars amb els serveis jurídics en tots els àmbits del dret

Coneixement, constància, fidelitat i esforç. Aquests són els quatre pilars sobre els quals es recolza Tarinas Grup, el bufet d'advocats i de serveis professionals que des de fa més de vint anys treballa especialment a la zona del Maresme, el Barcelonès i Osona. Els seus orígens cal buscar-los, però, l'any 1937, quan l'avi, Santiago Tarinas Josep, va encetar el negoci de les assegurances amb la companyia Zurich. El seu fill, Santiago Tarinas Visa, va ampliar l'activitat a l'àmbit de la gestió administrativa. “Amb el turisme dels anys cinquanta i seixanta l'economia del país va millorar molt en ciutats com ara Calella, d'on som originaris. Van sorgir molts petits negocis que necessitaven assessorament i a casa els vam donar el servei com a gestoria”, comenta l'actual president executiu de Tarinas Grup i tercera generació al capdavant de la firma, Santiago Tarinas Salichs. Ell com a advocat va ampliar l'activitat al servei jurídic a partir de l'any 2000. “Els serveis jurídics en tots els àmbits del dret representen actualment per al nostre grup el 50% del negoci, que ha anat sumant capacitats”, destaca Tarinas, que hi afegeix que, això sí, el grup s'ha hagut d'anar adaptant a les demandes d'un mercat canviant. Actualment hi treballen 60 professionals i factura 2,5 milions d'euros.

El creixement en serveis ha vingut lligat a un creixement geogràfic. De les oficines centrals de Calella, Tarinas Grup ha fet el salt a Barcelona, Mataró i Vic “i una representació a Madrid, perquè els nostres clients també hi tenen negocis”. “Sempre estem buscant més clients, però l'obertura de més oficines ha estat en part fruit de l'oportunitat que ens hem trobat i que hem volgut aprofitar”, assegura, i especifica que paral·lelament a l'obertura de despatxos també s'han buscat altres fórmules de col·laboració amb socis. “Segurament el futur ens portarà a ampliar el nostre radi d'acció, però de moment ens sentim molt còmodes en el territori que dominem”, comenta Santiago Tarinas.

Resoldre problemes.

L'activitat principal de Tarinas Grup se centra, en paraules del seu president, “a solucionar problemes que vénen motivats tant per l'obligació legal com per la seguretat”. “En l'àmbit fiscal hi ha una gran pressió que demana, per a la majoria de persones que el pateixen, l'assessorament d'un professional que l'ajudi, l'orienti, el defensi i li doni seguretat”, diu, i recorda que “com que aquest àmbit varia contínuament és difícil que un empresari o un particular hi pugui destinar tot el temps que es necessita”. Tarinas reconeix que, malgrat que Hisenda ha fet “molts esforços” per acostar-se al contribuent, hi ha més voluntat de controlar que no pas d'ajudar. “A més, la màxima d'Hisenda és fer-te treballar a tu perquè ells no hagin de treballar. Un exemple clar el tenim amb les notificacions electròniques que ara t'envien quan l'obligació legal era i és que sigui Hisenda qui et busqui, et trobi i t'entregui el document en qüestió”, remarca. La majoria de clients de la firma són empreses, micro, petita i mitjana sobretot: “Les grans ens vénen a buscar per temes més especialitzats”, observa. Però en l'àmbit jurídic predomina el client particular, sobretot l'afectat pel dret bancari. Santiago Tarinas lamenta que sovint la medecina preventiva aplicada en el món de la gestió administrativa “funciona poc”. “La gent ve quan està molt apurada”, explica, i considera que en alguns casos en què s'ha presentat el concurs de creditors d'una empresa “potser s'ho haurien pogut estalviar si haguessin buscat un assessorament previ”. I insisteix que “cal anar amb els ulls ben oberts i llegir sempre la lletra petita”.

Tarinas Grup enfoca el seu futur en dues direccions: formació continuada dels seus professionals i incentiu i inversió en l'adaptació de l'empresa a la societat de la informació, “fent ús d'aquells mitjans que internet ens posa a l'abast per millorar l'atenció als nostres clients, fent-nos més àgils i més resolutius”, explica. Aquesta aposta pel món informàtic també permet a la firma optimitzar al màxim els recursos per oferir la millor relació qualitat-preu del servei.

Demandes per preferents

L'empresa ha treballat molt en aquests darrers anys en el tema de les preferents i la firma té un conveni amb una associació que es dedica a canalitzar els afectats. Ha presentat més de 300 demandes en els tribunals, principalment contra Bankia i Catalunya Banc. “A la gent de les preferents se'ls està donant la raó d'una manera massiva i s'obliga les entitats financeres a retornar els diners invertits i a pagar les costes”, recorda Santiago Tarinas, que manté que el seu bufet no ha perdut cap dels casos que ha representat fins ara. “La mala praxi d'aquests bancs és injustificable, però finalment els tribunals estan fent justícia”, diu, alhora que reflexiona que es tracta d'un “mal social” i que s'ha pecat “d'excés de confiança”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Vocació per un assessorament més integral