Empreses

Tradició i innovació als parcs infantils

Happyludic creix amb una línia de mobiliari urbà inspirada en contes i el món geganter

Tradició i innovació es poden donar la mà? Els responsables de Happyludic estan convençuts que, si més no, es poden trobar en un parc infantil. L'empresa de mobiliari urbà de Roda de Ter ha apostat per tematitzar els parcs infantils, un fet innovador dintre del sector. I ho ha fet juntament amb dues figures de la il·lustració infantil com Pilarín Bayés i Roser Capdevila. Amb l'ajuda -i els dibuixos- de la primera, ha llançat tres línies de mobiliari per a parcs, inspirades en els contes del Patufet, la Caputxeta Vermella i els Tres Porquets.

Amb Capdevila estan treballant per poder posar al mercat una línia inspirada en les Tres Bessones, a més de preparar un parc sobre un altre dels seus personatges, la girafa Ona, encarregat per l'Ajuntament de Barcelona.

El director comercial de Happyludic, Jordi Crous, considera que aquesta aposta per tematitzar els parcs ha aportat als seus productes un valor afegit. I els clients han respost, segons diu. En un any, els han encarregat 60 parcs del Patufet, 49 dels quals ja s'han inaugurat. En el cas de la Caputxeta, n'han venut 12 i el primer sobre els Tres Porquets l'instal·laran en els propers mesos.

Amb aquests resultats, no és estrany que hagin decidit continuar explorant la mateixa via. I el proper pas que farà Happyludic en la imbricació d'innovació i tradició són els parcs inspirats en el món geganter. L'empresa ja ha dissenyat el mobiliari per a dos tipus de parc d'aquest estil a partir de dos encàrrecs que ha tingut. Segons Crous, la idea és que cada municipi pugui tenir el seu una mica personalitzat i que els gegants portin algun element que els identifiqui amb els d'aquella localitat.

Orígens.

L'empresa va ser creada per tres amics l'any 2003. Dos d'ells havien treballat en una multinacional del sector del mobiliari urbà i, convençuts que les empreses existents no tenien gaire cura d'oferir serveis de manteniment, van focalitzar la seva activitat en aquesta àrea, que encara és la que més pes té en la facturació.

I els seus mateixos clients els van començar a demanar també que els servissin material, cosa que els va portar a fer les primeres línies pròpies de mobiliari urbà -fan el disseny, la distribució i la posada a punt, però la fabricació l'externalitzen-. Tot i que els primers clients eren ajuntaments catalans, Happyludic, que fins aquest any operava amb les marques Entorn Urbà i Territorio Urbano, treballa ara per a consistoris de tot l'Estat espanyol. El 2013 va fer 650 actuacions de posada a punt del mobiliari urbà en uns 400 municipis.

La major part dels seus clients són ajuntaments. Segons Crous, la situació en relació amb el deutes dels consistoris ha canviat molt des de fa dos anys i els problemes d'impagaments als proveïdors han quedat gairebé superats. Happyludic també té, però, entre els seus clients, hotels, càmpings, comunitats de propietaris o escoles.

Crous assegura que Happyludic no té vocació de créixer per créixer. “Tenim les necessitats bàsiques de l'empresa cobertes i ens podem dedicar a fer allò que ens il·lusiona”, declara. Malgrat no tenir cap necessitat que els empenyi a créixer, segons el mateix Crous, en els dos darrers anys Happyludic ha doblat la facturació, que aquest any se situarà per sobre dels 4 milions.

Facturació

4 M€

Treballadors

15

Any de fundació

2005

Els orígens de l'empresa es remunten al 2005, quan tres socis, que eren amics i de Roda de Ter, van decidir engegar un projecte propi. Aquest any han unificat les dues marques -Entorn Urbà i Territorio Urbano- en Happyludic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Tradició i innovació als parcs infantils

Publicat a