Atlàntida Viatges ingressa a la xarxa de luxe Virtuoso
L'agència catalana és una de les setze de tot Europa que han estat admeses en el selecte club americà. Expansió. La firma vol que l'entrada sigui una palanca de creixement
Atlàntida Viatges, una de les principals agències de turisme de luxe de Catalunya, ha estat admesa al si de Virtuoso, l'organització més selecta d'agències del món. D'origen americà, Virtuoso té un gran reconeixement als Estats Units i Amèrica Llatina. Després d'una política d'expansió internacional, que els va portar a donar cobertura a altres racons del món, tenien pendent l'entrada a Europa, que s'acaba de formalitzar aquesta setmana a la International Luxury Travel Market de Canes.
Després d'un llarg procés de selecció i avaluació de les candidates -al qual s'accedeix per invitació i en què es té en compte la facturació, el perfil del client i es demana opinió a diferents actors del sector- la primera fornada d'agències europees que entren a la xarxa està formada per setze, de les quals quatre són de l'Estat espanyol. D'aquestes n'hi ha dues de catalanes (a més d'Atlàntida, Ferrer&Saret). La resta són alemanyes, franceses, britàniques i suïsses.
Per a Atlàntida Viatges aquest ingrés significa “un reconeixement, un prestigi i passar a jugar a la Champions League de les agències del sector al món”, subratlla Francesc Escánez, director general de la companyia.
Ara hi ha 355 agències de viatges de gamma alta de 20 països sota el paraigua de Virtuoso, que també integra al voltant de 2.000 proveïdors (aerolínies, hotels, navilieres, etcètera). De fet, per a la firma catalana aquest vincle amb els proveïdors és un dels principals avantatges de formar part de la xarxa. Escánez està convençut que aquesta etiqueta els obrirà moltes portes i els assegura un tracte preferent.
Al final qui en sortirà més beneficiat serà el client final que, pel sol fet de contractar els serveis amb una agència Virtuoso, rebrà determinades millores de categoria o recompenses en els diferents productes. De moment la marca no és gaire coneguda a Europa, per la qual cosa el director general d'Atlàntida Viatges reconeix que no és fàcil preveure l'impacte que tindrà en la facturació a curt termini. Segurament els segments de clients que primer es poden veure més influenciats són els estrangers (sobretot els americans) i el viatger de negocis (especialment els empleats de multinacionals). De totes maneres no són el gruix d'usuaris de l'agència, que se centra en el producte a mida per al viatger de vacances de Catalunya.
L'organització de Virtuoso establirà una delegació a Londres que assumirà les tasques de comunicació de la xarxa, amb l'objectiu de millorar el coneixement de l'ensenya a Europa.
L'ingrés a Virtuoso té lloc després del reconeixement de la cadena hotelera Four Seasons, que ha distingit Atlàntida Viatges com a un dels seus partners preferents. Escánez pensa que aquests reconeixements han de ser les palanques de creixement de la companyia. No descarta adquisicions si sorgeixen oportunitats, però es més partidari d'incorporar els professionals d'agències que tanquin i així impulsar el creixement orgànic. “Volem consolidar el nostre lideratge”, diu el responsable de l'agència catalana, que no ha deixat d'augmentar les vendes cada any malgrat la crisi que ha colpejat durament les agències no especialitzades.
Aquests bons resultats són extensius a Southern Cross, la majorista de viatges de gamma alta que els propietaris d'Atlàntida Viatges van fundar el 2004 per satisfer les necessitats pròpies i alienes. D'àmbit espanyol i amb seus a Barcelona i Madrid, Southern Cross és ja la primera majorista de viatges de luxe de l'estat.
Atlàntida viatges té tres oficines a Barcelona i una a Sabadell.
Facturació Grup
30 M€
Treballadors
45
Any de fundació
2002
Sondejant internet
Especialitzada en el tracte personalitzat i a mida, internet no ha estat per a Atlàntida Viatges el principal canal de vendes, però la cosa podria començar a canviar. L'agència catalana té un acord amb el portal trovel.com, enfocat als productes de luxe.
El repte per a Atlàntida és mantenir el producte personalitzat però poder donar una resposta ràpida al client on line de manera que es puguin tancar totes les gestions al moment. En aquest sentit, la companyia reforçarà el seu equip amb venedors per a internet.