Empreses

Cinemes Full HD vol exportar el seu model a l'estranger

El grup de cinemes familiar ha aconseguit ser el segon cinema de tot l'Estat, amb 1.150.000 espectadors el 2014. Adopta les darreres novetats tecnològiques i cuida el servei al públic

Els casos d'èxit no coneixen fronteres, i Cinemes Full HD, amb un reeixit model de sala d'exhibició d'autor, vol ser replicat a altres centres comercials d'arreu del món, segons que ha revelat el seu gerent, Pere Sallent, que ha contactat amb operadors de centres comercials per intentar fer global el fenomen Full HD.

“La nostra idea és aixecar el pròxim complex de cinemes a l'estranger, i per això ja he contactat amb algun operador”, explica Sallent. Com afegeix, “per a un centre comercial, adoptar un model de multisales com el nostre el pot ajudar a tenir un avantatge competitiu sobre d'altres del seu entorn”. Talment com ha passat al centre comercial Splau de Cornellà de Llobregat, que té entre els seus indiscutibles reclams els Cinemes Full HD. Sallent ha entaulat converses sobre projectes futurs amb Unibail Rodamco, un dels grans grups promotors de centres comercials d'Europa, i gestor de Splau.

Sallent, gerent també de cinemes a Cerdanyola (Vallès Occidental) i Alzira (Ribera Alta, País Valencià) no creu que es presentin oportunitats al mercat espanyol: “És previsible que el preu de les entrades pugin, però s'omplirà la butxaca dels espanyols?”

Els números avalen que la reinvenció de l'exhibició cinematogràfica de Cinemes Full HD, l'empresa de les famílies Sallent i Campreciós, ha reeixit: l'any passat el nombre d'espectadors es va incrementar un 11% per damunt del 2013, fins als 1.150.000 espectadors, cosa que el col·loca en el segon lloc del rànquing espanyol. Així mateix, posseeix la ràtio d'ocupació per butaca més alta de tot l'Estat, un 9% de totes les persones que han anat al cinema de Barcelona i tota la seva conurbació. Pel que fa a la ràtio de rotació -quantes vegades s'ocupa una butaca cada any-, torna a ser líder a tot l'Estat, amb 424, quan la mitjana dels cinemes és de 150. Una musculació treballada “durant uns anys de crisi brutal al cinema: del 2010 al 2014, les sales de cinema espanyoles han perdut un 30% de recaptació. Això no ho suporta cap sector econòmic”, si no és capaç de conrear amb imaginació el valor afegit.

“El meu objectiu és passar-m'ho bé intentant fer els cinemes del futur”, diu Sallent sobre la seva missió empresarial. Aquest gaudi profund de l'espectacle el veiem pertot arreu: Cinemes Full HD incorporen les millors tecnologies en 3D i so Dolby Atmos, per aconseguir una experiència cinematogràfica “immersiva”; oferir butaques VIP al primer que arriba, sense augment de preu, o un Holocaixer, caixer de venda d'entrades que permet veure mitjançant la il·lusió òptica del 3D com es veu la pantalla des de la butaca triada. No menys important ha estat la tasca de fidelització realitzada al llarg d'aquests anys, a través d'una targeta que permet acudir al cinema de dilluns a dijous per 4,60 euros. En preus, l'empresa ha optat per modular-los, amb preu màxim quan la pel·lícula atreu més públic i mínim quan ha afluixat. També ha apostat per enriquir la graella cinematogràfica amb retransmissions d'òperes, concerts o la final de la League of Legends de videojocs, amb èxit abassegador entre els aficionats.

Així mateix, Full HD també “s'ha esforçat a entrar en grans comunitats com el RACC o Universitat de Barcelona tot fent ofertes des de les seves webs que donen un millor coneixement del complex”. Per damunt de tot, però, Pere Sallent hi posa el servei: “Hem adoptat serveis com un que vaig veure en un petit cinema d'Alaska: vaig veure que l'espectador podia marxar de la sala, si no li agradava la pel·lícula, durant la primera mitja hora i se li donava una entrada per tornar quan volgués.”

Model de futur més car

Des de l'autoritat de qui veu com la seva proposta rep el vistiplau del públic, Sallent augura que “el model d'exhibició del futur serà de poques multisales, molt ben ubicades i equipades amb la millor tecnologia, cosa que farà que els preus siguin alts”. Creu que per suportar el negoci cal adoptar el bo i millor, com ha fet als seus cinemes amb el so hiperrealista Immsound o els projectors 4k, que depassen el Full HD.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Cinemes Full HD vol exportar el seu model a l'estranger

Publicat a