Emprenedors

Un liquat de molt èxit

Dietox acaba de captar mig milió d'euros per fer créixer el seu negoci de dietes depuratives i productes de benestar

La firma ja ven a França i a Itàlia i aterrarà al Regne Unit aquesta tardor

El projecte va sorgir l'estiu del 2012, tot just quan Virginie Rogé acabava el seu MBA a l'IESE. Poc abans i dins el programa formatiu de l'escola de negocis, havia passat una temporada a Nova York i havia vist de ben a prop la moda creixent de les dietes depuratives a base de sucs i liquats frescos, “però realment allà tenien uns sabors gens agradables i quan vaig tornar em vaig proposar fer-ho millor”, explica l'emprenedora.

Això va voler dir renunciar a no poques suculentes ofertes d'algunes multinacionals a canvi de convertir el seu pis d'aleshores en un laboratori improvisat on amb alguns companys del MBA Rogé va produir els seus primers liquats. “Així vaig fer la primera producció i el primer tast del producte”, explica.

Els següents mesos Rogé els va dedicar a buscar proveïdors i tancar amb MRW la logística per a les entregues de les vendes que la firma fa a través del seu web.

Amb un capital social inicial de 30.000 euros Dietox acaba de tancar una ampliació de capital de mig milió d'euros per donar entrada a Cabiedes and Partners (Luis Martín Cabiedes) i Faraday Venture Partners, amb un 9% i un 15% respectivament. “Hauria pogut tancar una ampliació més alta, però no m'interessava diluir el meu pes en l'accionariat”, explica. I és que a pesar de la seva edat -Rogé tenia 27 anys quan va fundar l'empresa- va aconseguir amb certa facilitat convèncer un dels principals inversors privats de l'Estat. Al seu favor tenia uns números més que atractius ja que la firma va facturar ja el seu primer exercici 366.000 euros i per a enguany preveu arribar al milió i mig en vendes.

D'aquestes ja només el 50% se centren en els liquats, ja que aquests dos anys Dietox ha anat ampliant el seu ventall de productes. “No som una empresa d'alimentació o de begudes, sinó que volem cobrir tota la gamma de productes associats amb l'estil de vida i amb les experiències”, diu l'emprenedora.

Varietat de productes.

Així, la firma dissenya, entre d'altres, màrfegues per a fer ioga, olis corporals, infusions o cremes exfoliadores, “però sempre aportant un grau d'innovació, volem que els nostres productes siguin diferents als que ja hi ha al mercat”, afegeix.

A les deu referències que comercialitza actualment s'hi afegeixen els plans especials que la firma programa i que inclouen un o diversos dies de tractament amb els seus productes.

Fora de l'Estat Dietox ven a França i Itàlia i la previsió és fer el salt al Regne Unit aquest mateix octubre, i a Alemanya l'any que ve.

A més la companyia està estudiant l'opció de disposar de punts logístics a cada un dels països on està present, “ja que ara mateix ho estem servint tot des d'aquí i això fa que no puguem donar el servei que volem als nostres clients de fora”, explica Rogé.

Una part del nou capital anirà a cobrir aquesta expansió, però també al llançament de nous productes, com per exemple un nou elixir que tindrà a punt en els propers dies.

A més Rogé també prepara l'estratègia per vendre més enllà del web. “Estem pensant fer franquícies córner de Dietox i posicionar-nos en botigues i restaurants o altres tipus d'establiments”, explica. De moment encara no hi ha res tancat, però l'emprenedora té clar que a l'hora de triar els espais “el que prioritzarem és que estiguin en consonància amb un producte de gamma mitjana-alta, mai estarem al lineal d'un supermercat”.

De moment el 80% dels clients de Dietox són dones tot i que l'emprenedora confia que “a poc a poc” els homes vagin guanyant terreny. Per grups d'edat la majoria dels clients se situen entre els 25 i els 45 anys.

L'empresa acaba d'instal·lar-se en unes noves oficines a la Rambla de Catalunya, molt a prop de la Diagonal, i els propers mesos la plantilla actual de cinc persones s'anirà ampliant. “Una de les coses que hem tingut clares en fer l'ampliació de capital és que deixaríem un marge per a l'opció d'accions perquè és la manera com podem captar talent i ser atractius davant les grans empreses”, destaca Rogé.

De fet per a aquesta emprenedora de pare andorrà i mare francesa el més complicat de l'experiència de muntar el negoci “ha estat gestionar equips, fer que tothom senti la mateixa motivació que tu és molt important i per això he volgut que tot l'equip tingui l'incentiu de l'opció d'accions”, apunta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.