Ajudant a fer créixer negocis madurs
Mgroup aplica un programa per ajudar els empresaris a identificar les seves competències i a implantar estratègies de creixement
Ensenyar els empresaris amb negocis madurs a detectar cap on els poden fer créixer i com ho han de fer és l'objectiu del programa Estratègies de Management que la consultora gironina Mgroup ha començat a impartir aquest mes amb la col·laboració de l'escola de negocis EADA. El segueixen 15 empresaris o personal d'alta direcció, la majoria propietaris, que estan convençuts que han d'engegar noves línies de negoci, com una empresa que va començar sent una carnisseria, va créixer fins a ser una indústria càrnia i es planteja crear unes franquícies gurmet però no sap com.
El programa inclou un diagnòstic individual de competències directives. “Han d'escoltar els altres, veure que no ho poden fer tot -assenyala Xavier Miguel, cofundador d'Mgroup-, i que cal buscar la persona adequada perquè faci el que no saps fer.” En general, dominen les àrees comercials i d'exportació i els falta domini en finances. Però a banda de treure'ls del cap que no ho poden saber tot, l'objectiu principal d'aquest programa és recalcar-los que han de tenir una visió integral de l'empresa perquè sempre s'acaba mirant-la des del punt de vista que dominen més, i dedicar-se als grans punts estratègics deixant el dia a dia.
Miguel explica que es van plantejar organitzar aquest programa a partir de les necessitats que han anat detectant en les feines de consultoria que desenvolupen: govern de l'empresa familiar, millora del rendiment de l'organització, lideratge per desenvolupar el rendiment dels equips, presa de decisions estratègiques, selecció de personal i medicació per minimitzar els problemes en els conflictes. En els casos de successió en les empreses familiars, destaca que l'assessorament el sol demanar el successor però que en la majoria dels casos els problemes sorgeixen amb el fundador de l'empresa que és rellevat, sigui perquè continua intervenint, sigui perquè els parents successors no gosen tirar endavant iniciatives pel respecte que li tenen. “Ajudem les empreses familiars a professionalitzar-se i, sempre que es pugui, que la direcció la continuï portant la família, però si no es pot s'ha de buscar gent de fora”, explica Miguel, segons el qual en una situació de canvi constant, moure's per inèrcies significa la desaparició de l'empresa en la segona generació.
Facturació
150.000 €
Treballadors
4
Any de fundació
2010