Economia

Una activista interromp la roda de premsa de Mario Draghi

Una dona salta damunt la taula des d'on estava intervenint, crida “Prou a la dictadura del BCE” i li llança confeti al damunt

Draghi demana al govern espanyol més reformes del mercat laboral

L'autoritat monetària europea manté el tipus d'interès al 0.5%

El president del Banc Central Europeu (BCE), Mario Draghi, s'ha vist obligat a interrompre durant alguns minuts la seva roda de premsa posterior a la reunió del consell de govern de l'entitat perquè una activista l'ha increpat i li llençat confeti al damunt.

La dona, vestida amb una samarreta negra amb la llegenda Dictadura del BCE, ha irromput quan passaven pocs minuts de l'inici de la conferència de premsa. Ha pujat d'un salt a la taula des de la que intervenia el cap del BCE i ha llençat papers i confeti damunt el banquer italià. Al mateix temps ha cridat: “Prou a la dictadura del BCE”.

Els serveis de seguretat han reduït i detingut ràpidament l'activista i la roda de premsa s'ha suspès temporalment, juntament amb la senyal de televisió de l'acte. Al cap de pocs minuts, Draghi ha retornat a la sala i ha prosseguir amb la seva intervenció.

Tipus d'interès al mínim històric

El Banc Central Europeu (BCE) mantindrà els tipus d'interès al seu mínim històric del 0,05%. Així ho fa decidit l'autoritat monetària de la zona euro en la reunió celebrada aquest dimecres. El BCE manté el preu del diner en mínims històrics des de setembre de 2014

En la roda de premsa posterior al Consell de Govern de l'entitat, Draghi ha valorat positivament el primer mes del programa de compra de deute per valor de 60.000 milions d'euros mensuals.

Segons l'economista italià, hi ha “una evidència clara” que les mesures adoptades són efectives a la vista de la caiguda del cost de finançament públic i privat a la zona euro i de l'increment de la demanda de crèdit.

Draghi també ha confirmat que el pla d'expansió quantitativa, que es va iniciar al març, s'estendrà fins el 2016.

Draghi demana a l'Estat més reformes laborals

El president del BCE, Mario Draghi, ha opinat aquest dijous que la recuperació econòmica d'Espanya és “inqüestiobable” i ha demanat temps perquè les mesures empreses pel BCE tinguin efecte en l'economia real espanyola.

Això no obstant, ha demanat al govern espanyol noves mesures en l'àmbit laboral per consolidar aquesta recuperació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.