opinio

Rep allò que aportes!

Si passes hores incomptables treballant en temes/esdeveniments/as-sumptes que no produeixen resultats, el que fas és afegir temps a la teva setmana laboral. Si tornes a començar cada vegada que has de fer un nou projecte, estàs perdent un temps que podries invertir en altres activitats de màrqueting, prenent un descans per menjar, passant la tarda amb la teva parella i fills

Creus que el grau d’èxit del teu negoci està directament relacionat amb el nombre d’hores que hi dediques? Fins que no alteris aquesta creença, mai seràs lliure per aconseguir un gran èxit financer i gaudir de la llibertat que un negoci propi pot proporcionar-te.

En algun lloc del nostre camí, molts de nosaltres creem la connexió percebuda entre el temps i els resultats. Sí, és cert que si et passes deu hores al dia practicant el piano els resultats seran millors que si ho fas cinc minuts al dia. I aquesta mateixa lògica es podria aplicar a les habilitats específiques que utilitzes a la teva empresa. Si gastes quatre hores cada dia fent coses (creació de dissenys gràfics, escriure comunicats de premsa, escriure cartes de vendes), sens dubte el desenvolupament de les teves habilitats millorarà molt.

Però, en els negocis, l’èxit es basa en molt més que la quantitat total de temps que hi dediques. L’èxit es basa en el que es fa durant aquest temps, quines són les habilitats que tens, el que volen els teus clients, com presentes la teva empresa, el que cobres, quina estratègia de màrqueting segueixes, etc.

Guanyar temps.

Si passes hores incomptables treballant en temes/esdeveniments/assumptes que no produeixen resultats, el que fas és afegir temps a la teva setmana laboral. Si tornes a començar cada vegada que has de fer un nou projecte, estàs perdent un temps que podries invertir en altres activitats de màrqueting, prenent un descans per menjar, passant la tarda amb la teva parella i fills. Si inicies nombrosos projectes sense portar-ne cap a terme, estàs perdent el temps fent girar les rodes en lloc de treure profit d’una d’aquestes grans idees.

Com veus, és important que sàpigues on se’n va el teu temps, els resultats que estàs rebent depenen de com el gastes, i el preu que estàs pagant (tant professionalment com personalment) per passar tant de temps en el teu negoci.

Així que no m’odiïs quan et demano que facis seguiment de l’ús del teu temps! Sí, fer-ho pot ser avorrit i fa perdre una mica de temps. No obstant això, invertint-hi minúsculs trossets de temps al llarg del dia (que sumen només uns deu minuts al dia), pots descobrir les claus per impulsar el teu negoci cap endavant.

Comença avui mateix mitjançant el seguiment de com gastes el teu temps (seguiment de cada segment de 15 minuts) per als pròxims 5-7 dies. Inclou-hi tot el temps que passes treballant, incloent-hi nits i caps de setmana.

En acabar la setmana, estudia les plantilles completades i segmenta les hores dedicades a:

· Màrqueting

· Proporcionar els seus serveis

· Treball administratiu (facturació, pagament de factures, etc.)

· Correu electrònic

· Altres funcions

Suma el nombre d’hores que et porta fer certes funcions estàndard que formen part del teu negoci:

· Assistir a una reunió (conduir per anar i tornar d’una reunió)

· Escriure una proposta

· Afegir un nou client a la teva empresa

· Fer la comptabilitat

Què signifiquen aquests resultats?

L’excés de temps dedicat a treball administratiu podria dir-nos que necessites externalitzar part d’aquestes tasques.

L’excés de temps dedicat al correu electrònic et pot dir que has de deixar de llegir tants butlletins (excepte el meu!), només llegeix/respon el teu correu electrònic personal en moments concrets, o aprèn a utilitzar la funció de classificació del teu programa de correu electrònic perquè els missatges més importants destaquin.

Massa temps gastat en el màrqueting que no està donant nous clients podria dir-te que és hora de deixar aquest club de networking o deixar d’utilitzar el correu ordinari. Llavors tindràs més temps per invertir en els tipus de màrqueting que està funcionant bé per al teu negoci (d’on venen els teus clients actuals?, promou-ho, doncs!).

Àrea geogràfica.

L’excés de temps emprat a assistir a les reunions de potencials clients podria indicar-te que necessites reduir l’àrea geogràfica a què et dirigeixes per disminuir el temps que es triga a anar i tornar de les reunions amb clients o potencials clients.

L’excés de temps dedicat a escriure una proposta pot estar-te dient que necessites automatitzar més el teu procés perquè tu només hagis d’introduir alguns elements de dades per crear cada nova proposta, contracte o full de càlcul.

Hi ha tant per aprendre seguint el teu temps. Sí, pot ser avorrit, però és una inversió de deu minuts al dia durant una setmana que potser t’oferirà l’èxit financer i la llibertat que sempre has buscat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.