Gran angular

Bizbarcelona obre les portes

auge. El saló oferirà eines, formació i recursos a través de 200 activitats programades

Contribuir a fer realitat els projectes empresarials de les persones emprenedores i portar els negocis en funcionament a un nivell superior. Amb aquest objectiu se celebra del 12 al 13 de juny la novena edició de Bizbarcelona by Barcelona Activa, que oferirà eines, formació i recursos a través de gairebé 200 activitats programades –entre conferències, presentacions, sessions d’assessorament i espais de networking– i una àrea comercial amb la participació de setanta expositors.

Sota el lema Posem els negocis a treballar, Bizbarcelona 2019 convoca totes les persones emprenedores, start-ups, pimes i autònoms que conformen l’ecosistema empresarial de la ciutat a participar en un esdeveniment referent i de demostrada eficàcia en el qual es pot compartir idees i experiències, resoldre dubtes, ampliar la xarxa de contactes professionals i trobar recursos a mida.

En aquesta edició, Bizbarcelona –que es trasllada al Palau número 8 del recinte de Montjuïc– estructura les seves activitats al voltant de tres blocs temàtics (bàsics, creixement i tendències) en funció dels interessos i la fase en què es trobin els projectes empresarials dels visitants. Així mateix, el saló també compta amb una àrea d’exposició en què participen les entitats i institucions promotores, a més d’empreses amb productes, serveis i recursos per a emprenedors, pimes i start-ups, així com l’espai Bizfranquicias, on exposen consultores i ensenyes que busquen ampliar la seva xarxa comercial a Catalunya.

El director de Bizbarcelona, Aleix Planas, subratlla que “l’esdeveniment és l’essència de l’ecosistema emprenedor i empresarial de la ciutat, capaç de transmetre la innovació, l’actitud i els valors necessaris per impulsar i posar al dia els negocis”.

Tres eixos temàtics. Aquest any, sota l’epígraf Bàsics es concentraran totes les eines, serveis, tallers, conferències i activitats per a tothom qui vol materialitzar idees de negoci o cerca fórmules d’autoocupació.

Les ponències tractaran temes com els errors que cal evitar a l’hora d’emprendre, els passos que cal fer per obrir una empresa en 48 h, les formes d’emprenedoria, les ajudes fiscals, les novetats legals per a autònoms, el coworking i la incubació d’empreses, l’emprenedoria social i eines per a cooperatives, entre molts d’altres.

En el bloc dedicat al creixement empresarial, s’abordaran, per exemple, temes relacionats amb el finançament, l’obertura a mercats internacionals, la captació de clients, la transformació digital, la innovació en gestió, valors i cultura empresarial, la incorporació i retenció del talent, l’economia social i l’economia circular, entre d’altres. L’objectiu és oferir informació pràctica que les pimes en funcionament puguin aplicar al seu dia a dia per impulsar la seva activitat.

Finalment, hi haurà un important apartat de conferències dedicat a les tendències que venen i que marquen el naixement i el desenvolupament dels negocis. Es tracta d’identificar i analitzar els canvis tecnològics, socials, urbans, de consum... que s’estan produint, així com qüestions relacionades amb la sostenibilitat, l’economia social, la RSC, el màrqueting i la comunicació digital o la transformació digital, que està remodelant la cultura empresarial.

Destaquen Alicia Asín, cofundadora i CEO de Libelium; Josep Coll, soci i fundador de Red Points, que en va ser president fins l’any passat; Olga San Jacinto, directora de Google Amèrica entre els anys 2012 i 2018; Pablo Foncillas, investigador en innovació empresarial i autor del llibre Winners; Genís Roca, president de Roca Salvatella, i Milagros Pérez Oliva, periodista, articulista i membre de l’equip d’editorialistes del diari El País.

Bizbarcelona by Barcelona Activa està promogut per l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya, CaixaBank, la Diputació de Barcelona, PIMEC, la Cambra de Comerç de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

La franquícia cerca inversors i emprenedors

Per quart any consecutiu, la franquícia torna a tenir una àrea monogràfica a Bizbarcelona. Més de cinquanta ensenyes als estands de vint expositors estaran representades a l’espai Bizfranquicias per donar a conèixer conceptes de negoci que busquen implantar-se o ampliar la seva xarxa comercial sota aquest sistema en el mercat català. A Bizfranquicias es concentren els estands de diverses marques franquiciadores, tant d’ensenyes consolidades com de nous franquiciadors que mostraran algunes de les tendències del sector. Els visitants podran rebre assessorament per emprendre o invertir en diversos supermercats, gimnasos, estètica, cerveseries, etc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.