Emprenedors

Una firma que té cura dels teus ulls

Les ulleres Barner eviten els efectes secundaris de l’exposició a les pantalles

La història de Barner, una empresa emergent barcelonina de screen glasses (ulleres que protegeixen de la llum blava que emeten els dispositius electrònics), es va gestar, l’any 2014, a milers de quilòmetres de la capital catalana. En concret, en un sofà de la casa de Bali d’uns amics comuns d’Eduard Gaya i Ramón Pérez. Els dos vivien a Àsia per feina i estudis i aleshores no s’imaginaven que compartir habitació en les seves vacances acabaria convertint-se en el punt de partida de la seva empresa.

Dos anys després d’aquella trobada, Eduard Gaya va trucar a Ramón Pérez per explicar-li la seva idea de negoci. La proposta el va seduir prouper deixar la comoditat de treballar per a una multinacional i començar plegats un viatge cap al món de l’emprenedoria.

La seva aposta de negoci és dotar de qualitat, disseny i marca unes ulleres que eviten la sequedat d’ulls, mareig i migranyes que genera el fet d’estar exposats moltes hores a pantalles. El producte ja estava inventat, però Barner (que ve de Barna) li donava un altre aspecte i el convertia en una peça atractiva dirigida a un públic molt ampli, que no fa servir ulleres habitualment però que sí que pateix els efectes d’una excessiva recepció de llum blava.

Per posar en marxa la iniciativa empresarial, els dos joves (poc més de 30 anys) van confiar en el crowdfunding a Kickstarter. En la primera campanya van recaptar 130.000 euros de 1.200 persones de 62 països diferents. La gran majoria d’aquests petits inversors no només van aportar el capital per ajudar a posar en marxa Barners, sinó que a més van generar el background suficient per redefinir el producte.

Tots havien rebut les ulleres i molts d’ells van contestar una enquesta qualitativa. “Les seves propostes ens van fer canviar l’estil, ara més flexibles i també el material de la muntura, que encaria massa el producte. Amb les adaptacions proposades hem aconseguit abaixar el preu a 49 euros”, explica Gaya. L’octubre del 2018 van llançar la segona campanya de crowdfunding per iniciar la producció a major escala i en només cinc mesos van aixecar 750.000 euros. Va ser un èxit rotund que els va insuflar l’energia suficient per seguir lluitant pel seu projecte.

Els emprenedors expliquen que confiar en el crowdfunding per capitalitzar la firma era una idea fixa des de la seva creació: “No havíem deixat les multinacionals en què treballàvem, on sempre acabàvem depenent d’ordres superiors, per passar a dependre de les exigències dels inversors, el crowdfunding ens dona la llibertat que buscàvem”, explica Ramón Pérez.

Les vendes de les Barners van començar per la via del comerç en línia, però aviat es van adonar que un producte d’aquesta mena necessitava també venda en retail. Així que han tancat acords amb firmes distribuïdores per entrar a cadenes com ara les botigues Natura, i altres grups com ara la tecnològica Media Markt.

Els emprenedors esperen tancar l’any amb 1 milió de facturació i doblar els ingressos l’any 2021. “Ens agradaria arribar als 3 milions”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.