Opinió

En els moments més difícils també hi ha oportunitats

En aquests moments, a més de les incerteses per la marxa general de l’economia, hi ha el patiment per la salut, que al cap i a la fi és el que realment importa. Una part molt significativa de les persones i empreses, sobretot les més vulnerables, estan molt afectades negativament. Ara bé, fins i tot en moments com l’actual hi ha oportunitats per a les noves necessitats que estan apareixent. És el cas dels productes relacionats amb la salut: gels, mascaretes, termòmetres, vitamina C, tests, mampares, respiradors, etc. A més, diversos comerços i cadenes de supermercats estan informant que augmenten força les vendes de productes relacionats amb el confinament, com és el cas d’estris per tallar els cabells a casa, que han augmentat més d’un 600% o el llevat per fer pa, que ha augmentat un 1.400%. Un altre sector que està venent molt més és el dels productes frescos, com làctics, carn, ous, fruita i verdura, i l’electrònica de consum.

També hi ha oportunitats per a les empreses que aprofiten l’augment de la demanda que es produeix pel canal en línia. És el cas, per exemple, de l’empresa xinesa Lin Qing Xuan, que produeix cosmètics basats en productes naturals i té 300 botigues amb 2.000 empleats. Arran del coronavirus va haver de tancar les seves botigues de la regió de Wuhan. Això va provocar una reducció de les vendes del 90%. Immediatament després, va transformar el seu model de negoci, reconvertint més de 100 assessors de bellesa de les botigues tancades en influencers a les xarxes socials, que recomanen els seus productes fent sessions en streaming per impulsar les vendes en línia. Gràcies a aquesta mesura, a Wuhan, amb les botigues tancades, les vendes han augmentat un 200% en comparació amb l’any anterior. Només el dia de Sant Valentí, van aconseguir que 60.000 persones assistissin a les seves presentacions en línia i van vendre, entre altres productes, 400.000 ampolles d’oli de camèlia.

Una mesura similar és la d’empreses que aconsegueixen vendre en línia productes que fins ara només venien físicament als seus establiments. Per exemple, hi ha restaurants que fins ara mai havien fet venda per internet, i que estan compensant el tancament amb el llançament de nous productes que venen en línia. Són alguns exemples que ens recorden que fins i to en els moments més difícils, hi ha oportunitats. Ja ho deia Confuci: “Quan comença a bufar el vent, alguns corren a amagar-se i a resguardar-se’n, i d’altres ho aprofiten per construir molins de vent.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.