Educació

Bàscara obre l’escola, “molt a contracor”

L’Ajuntament va rebre dimarts un altre requeriment d’Educació

Després d’una pugna de més d’una setmana amb el Departament d’Educació de la Generalitat, l’Ajuntament de Bàscara obrirà avui l’escola del poble. “L’equip de govern, molt a contracor, ens veiem obligats a obrir l’escola per imperatiu legal”, explica l’Ajuntament en un comunicat. En l’escrit, l’Ajuntament es ratifica en els seus arguments: no es va reobrir l’escola amb el convenciment que no es podien garantir les condicions necessàries des del punt de vista sanitari tant per als alumnes com per als docents.

Educació no ho veia així i, tot i l’oferta de l’Ajuntament d’atendre els alumnes en locals alternatius, va enviar dimarts passat un altre requeriment en què instava a obrir l’escola en un termini de 24 h. En aquesta segona instància, firmada pel director dels serveis territorials, Martí Fonalleras, Educació es limita a dir que, un cop examinats els arguments de l’Ajuntament, “no hi ha motius pels quals no es pugui obrir l’escola”.

“Hem trobat en el Departament d’Ensenyament un mur insalvable, una posició monolítica i enrocada i unes respostes carregades de prepotència”, lamenta l’Ajuntament. Amb tot, l’alcalde, Narcís Saurina, justificava ahir que, arribats a aquest punt de bloqueig i per evitar mals majors tant a l’Ajuntament com a l’alumnat i als docents, el govern ha optat per acatar el requeriment, tenint en compte que són “un municipi petit” i la Generalitat, “una administració gran”.

Per contra, el Departament d’Educació sosté que amb el tancament de l’escola s’ha vulnerat el dret a l’educació, el dret a la preinscripció, a la recollida de beques, i també s’ha produït un “segrest de la documentació”, ja que els professors no podien accedir al centre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.