Societat

Restaurant per a nens

Una guia del Gremi de Restauració de Barcelona dóna consells als propietaris dels locals per adaptar-se al públic familiar

Es vol posar fi a la sensació que tenen alguns pares que quan van a un restaurant amb els fills molesten, i es vol crear un espai on se sentin còmodes

Tant grans com petits prioritzen el bon tracte

S'ha d'adaptar el local
als gustos dels nens,
però sense convertir-lo
en un parc temàtic

Posar fi a la sensació que els pares que van amb els seus fills a un restaurant molesten i adaptar els locals de restauració per a un públic familiar, sense deixar de ser un espai per a tothom, són alguns dels objectius que persegueix una nova guia que acaba de publicar el Gremi de Restauració de Barcelona. Com fer que les famílies amb nens vagin (i tornin) al teu restaurant és una guia amb consells pràctics als propietaris de locals que s'ha elaborat mitjançant un estudi en què han participat 207 pares i mares, així com més de 300 nens.

Laura Rossell, la psicòloga encarregada d'elaborar l'estudi, detalla que es va treballar, per un costat, amb grups presencials de pares i mares que van anar als restaurants, però també es va passar un formulari a les escoles perquè les famílies l'emplenessin. “En la guia es mostra les necessitats dels pares i dels nens”, ressalta Rossell.

Roger Pallarols, director general del Gremi, exposa que els pares valoren que en els restaurants se sentin com a casa i puguin fer-hi les mateixes coses com donar el biberó al nadó, canviar el nen o prendre un cafè tranquil·lament després de dinar. Per això, els agrada que el tracte dels cambrers sigui amable i un cop finalitzi l'àpat hi hagi activitats per als nens com ara jocs de taula
o espectacles de màgia.

Els petits de la casa també coincideixen amb els pares que els agrada el tracte amable, però ells també volen que en els restaurants hi hagi productes tecnològics com consoles, tauletes i televisions amb canals infantils com el Disney Channel, el Super 3 o Neox.

“És molt important que el petit de la casa esdevingui el protagonista de l'experiència”, exposa Pallarols. Per això és molt important no només que es facin activitats pensades per a ells, sinó també que el que passa al local sigui una experiència única per als menors.

En aquest sentit, és important que hi hagi un menú per a nens, però trencant amb el tradicional plat de macarrons. “Aquests menús han de comportar una varietat alimentària. La riquesa de la nostra gastronomia també ha contagiat
la infància”, precisa Pallerols.

Un altre dels punts clau és l'ambient del local, ja que ha de ser atractiu per als més petits. En aquest sentit, Pallerols explica que cada públic té les seves necessitats i, en el cas, del familiar, doncs, “si l'ambient, les il·lustracions, els dibuixos, o les coses estan pensades per als nens això ajuda que ells tinguin una estada més agradable”. Tot i així, Rossell alerta que “és molt important conservar l'essència del restaurant, no és qüestió de convertir-lo en un parc temàtic, però es tracta, en la personalitat del local, d'adaptar, com a mínim, una part, alguna cosa que els
agradi als nens”, remarca.

Assessorament

Per fer aquesta guia, el gremi ha confiat en la participació de dos experimentats i reconeguts xefs amb estrella Michelin: Martín Berasategui i Albert Raurich. Segons Rossell els xefs es van “mostrar encantats amb aquest projecte”, mentre que per Pallerols la seva aportació a la guia és una demostració que “l'alta restauració també és sensible” amb aquest tipus de públic. “A vegades pots tenir la sensació contrària perquè quan es parla dels grans xefs i restaurants tens la sensació que són llunyans a aquestes coses tan mundanes, però no és així”, assegura Pallerols.

En aquesta primera fase per elaborar la guia, el director general del gremi detalla que hi han participat una seixantena de locals. Aquests seran distingits amb un segell i un certificat especial conforme poden atendre el públic familiar, però Pallerols creu que ràpidament s'hi sumaran més restaurants que volen tenir aquest reconeixement. “La restauració és un sector que sobreviu perquè sempre s'adapta al dia i, probablement, és el que més s'adequa a les necessitats de l'usuari”, afirma Pallerols. En aquest sentit, argumenta que a Barcelona hi ha uns 12.000 punts de restauració i, per tant, “la competència afavoreix que s'hagi de ser molt ràpid i àgil en detectar i adaptar la teva oferta a les necessitats del consum”.

Menú
És important elaborar una carta per als més petits que surti del tradicional menú infantil. Pallerols suggereix que es podrien servir els mateixos plats que als grans, però adaptats a la mida dels nens.
Ambient
Una part del local s'ha d'acomodar als gustos dels nens perquè tant els pares com els nens s'hi sentin còmodes i com si fossin a casa.
Diversió
En els restaurants familiars és important que hi hagi activitats per a nens com poden ser jocs de taula o espectacles de mà-gia i pallassos.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.