Educació

Un programa d’intel·ligència artificial detectarà problemes de salut emocional als centres educatius

Educació preguntarà als alumnes en un qüestionari com els ha afectat la pandèmia

El govern reforçarà amb 101 professionals els Equips d’Assessorament Psicopedagògic

Un programa d’intel·ligència artificial detectarà problemes de salut emocional derivats de la pandèmia entre l’alumnat de Catalunya. És una de les accions previstes pel govern dins d’un pla per preservar el benestar emocional i la salut mental dels estudiants.

En concret, s’impulsarà un espai als centres, un punt de trobada, per tal que els joves puguin compartir les seves emocions. Es tracta d’una instal·lació itinerant on els estudiants, ja sigui en directe o a través de vídeos d’altres joves, podran compartir vivències i expressar inquietuds.

A partir d’aquí, entrarà en funcionament un programa pilot d’intel·ligència artificial que identificarà les paraules clau i es podran derivar els casos als corresponents canals sanitaris.

D’altra banda, i també dins del mateix pla, els departaments d’Educació i Salut preguntaran a l’alumnat de quina manera la pandèmia de la Covid-19 ha afectat la seva salut emocional. El qüestionari es repartirà entre l’alumnat del darrer cicle de primària, ESO i etapa postobligatòria durant el primer trimestre del curs.

Altres accions previstes durant són reforçar els Equips d’Assessorament Psicopedagògic (EAP) amb 101 professionals més per acompanyar els centres i atendre els casos més vulnerables. També es reforçarà l’educació emocional al currículum, de forma transversal a totes les etapes, i que tindrà en la tutoria un paper destacat.

El programa té l’objectiu d’ajudar els centres educatius en l’acompanyament dels seus alumnes per pal·liar els efectes de la pandèmia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.