Eines

Directives amb visió de gènere

Aula Magna és la primera escola de negocis dirigida per dones i per a dones, per empoderar-les professionalment

Hem de pensar què està fallant en el sistema i canviar moltes coses

“A Aula Magna no formem, transformem les nostres alumnes gràcies a la comunitat que hem aconseguit crear. Parlem de negocis en femení”, assegura Clara Lapiedra, fundadora d’Aula Magna Business School, dirigida a dones executives “que volen moure’s de sector o de responsabilitat”. Els programes les preparen per fer el salt.

És una escola de negocis jove, nascuda el març del 2020 a Barcelona, la primera enfocada només a dones, amb presència a Europa, l’Amèrica Llatina i els Estats Units. “Inicialment s’havia projectat com a escola presencial, però es va decretar el confinament per la covid-19 i li vam donar un gir per convertir-la en una escola de negocis nativa digital”, explica Lapiedra. Empoderar les dones executives perquè puguin millorar en les seves posicions és el principal objectiu dels programes que ofereix l’escola de negocis.

“Ens hem de plantejar què està fallant en el sistema en qüestió de gènere. S’han de canviar moltes coses en aquest terreny, perquè no pot ser que només hi hagi un 30% de dones en els programes per formar en habilitats executives o que als homes se’ls ofereixin aquestes formacions des de les mateixes empreses mentre que les dones ho han de demanar”, assegura amb indignació.

La nova escola de negocis està dirigida exclusivament a dones, i la formació també la imparteixen dones, “de tots els sectors, fet que demostra que de dones n’hi ha arreu”. La condició per formar part del professorat d’Aula Magna és estar en actiu i que l’àrea que s’imparteix sigui la principal ocupació professional de la docent.

Programa internacional.

La primera edició del Programa Directiu de Desenvolupament (PDD) va començar l’octubre del 2020 a l’Estat espanyol i l’any següent ja van iniciar la formació als Estats Units, amb professorat local, i a l’Amèrica Llatina, concretament al Perú, Xile, l’Argentina, l’Uruguai, Colòmbia i Mèxic. El març vinent, l’escola oferirà un nou programa internacional, que ja compta amb alumnes inscrites d’Anglaterra, Holanda, Macedònia, Grècia, Hongria i el Canadà. “Suposa un repte pel que fa als diferents fluxos horaris, però estem fent encaixar totes les peces.”

El PDD té una durada de vint setmanes a l’Estat espanyol i de deu a la resta del món. “Vam veure que les alumnes d’aquí necessitaven més temps per adaptar el programa a les seves agendes professionals i a la família, i ho respectem i ens hi adaptem”, explica Lapiedra.

L’idioma utilitzat, tant a l’Estat espanyol com a l’Amèrica Llatina és el castellà, mentre que als Estats Units i al programa internacional l’anglès serà la llengua predominant. “L’anglès continua sent una assignatura pendent tant a l’Estat espanyol com a l’Amèrica Llatina. Per això des d’Aula Magna oferim a les alumnes el programa Business English, com a complement de servei.”

Van començar amb dotze alumnes i ara ja en són vint per programa, tot i que s’estan plantejant augmentar aquesta xifra. Prèviament a l’admissió cal passar un procés d’inscripció, en el qual es fa una entrevista personal amb l’alumna, s’analitza el seu currículum, el moment de creixement en què es troba, l’experiència laboral i els objectius de l’aprenentatge. “No admetem tothom”, diu Lapiedra, i “la voluntat és la qualitat que més valorem de les aspirants”: “Les nostres alumnes són dones conscients que les empreses i el món han canviat.”

Aula Magna fa servir la metodologia del cas: “Tractem casos reals i actualitzats permanentment.” Realitzen sessions de coach individualitzades i un stage virtual amb Silicon Valley, a més de tallers i masterclass.

Enguany, sumen dos programes nous: Data Analitics for Managers i Sostenibilitat i Nous Models d’Economia, d’una durada de deu i dotze setmanes, respectivament.

Més de 50 alumnes han passat a hores d’ara pel programa PDD de l’escola, i preveuen que el març del 2023 ja hauran superat les 300, assegura Lapiedra des de la nova seu d’Aula Magna, situada al barri del Putxet de Barcelona.

La fundadora, una professional multidisciplinària, és també ambaixadora oficial per Stanford del programa Women in Data Science (WiDS) –també ho és Aula Magna– a Barcelona i Madrid i mentora a Wayra i ACCIÓ, entre d’altres.

‘From storytelling to storydoing’

Amb aquest lema es presenta Wompreneur, una comunitat de dones professionals que té com a objectiu fer-les més compromeses i col·laboratives per fer front a les desigualtats i les bretxes que les allunyen dels seus objectius professionals. Ha estat creada per Clara Lapiedra i ja hi formen part més de 4.000 professionals. “Les dones han de començar a emprendre des d’un estadi inferior al dels homes, tenen més inseguretat i preocupació, sobretot per la part financera, però en canvi no tenen cap recança per les hores que hi hauran de dedicar”, diu Lapiedra

Ella també és la fundadora de la iniciativa solidària SOSwomen.org, que s’emmarca dins de l’estructura d’Aula Magna i que ofereix formació de manera gratuïta a dones de comunitats on no poden o els és molt complicat tenir accés a l’educació. “Part del contingut dels programes de l’escola de negocis els posem a disposició de les dones que tenen en risc els seus drets fonamentals”, explica. La iniciativa va néixer l’octubre de l’any passat, dos mesos després que els talibans prenguessin el control del govern de l’Afganistan.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.